اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
المپیادعلمی دانشجویان علوم‌پزشکی نیاز به بازطراحی و مدل‌سازی دارد

المپیادعلمی دانشجویان علوم‌پزشکی نیاز به بازطراحی و مدل‌سازی دارد

  • مهر ۸, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از  خبرنگار مهر، دکتر فرشید عابدی امروز ۸ مهرماه در مراسم اختتامیه پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: المپیاد علمی دانشجویان نیاز به بازطراحی و مدل سازی دارد.

وی گفت: در این دوره از المپیاد ۲۵۰۰ دانشجو شرکت کردند که پس از غربالگری اولیه در نهایت ۳۰۰ دانشجو در پنج حیطه در بخش های انفرادی و گروهی به رقابت پرداختند.

عابدی افزود: در کل حیطه ها ۹۰ درصد دانشجویان از رشته پزشکی بودند که نشان می دهد باید برای فعال شدن دانشجویان سایر رشته ها فکری کرد.

وی اظهار داشت: توزیع مدال ها نشان داده است که در بخش گروهی دانشگاه های علوم پزشکی برخی مناطق هیچ مشارکتی ندارند و نیاز به تقویت دارند. اما توزیع مدال های انفرادی نشان از گستره جغرافیایی بیشتری دارد.

دبیر المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی خاطرنشان کرد: باید استرس آزمون از دانشجویان برداشته شود تا در محیطی شاداب طرح های خود را ارائه دهند.

وی با ارائه پیشنهادات مختلف برای دوره های بعدی المپیاد گفت: تشکیل کمیته علمی، تعیین دبیر علمی و تشکیل کمیته فنی، توانمندسازی اعضای هیات علمی جوان از جمله این پیشنهادات است.

عابدی افزود: فراهم کردن امکان مشارکت دانشجویان وزارت علوم و بکارگیری المپیادی های سابق، شبکه سازی منطقه ای دانشجویان نخبه جهان اسلام از دیگر پیشنهادات این حوزه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *