اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳
۱۰۱ ماموریت تحقیقاتی به ۵۰ دانشگاه کشور واگذار شد

۱۰۱ ماموریت تحقیقاتی به ۵۰ دانشگاه کشور واگذار شد

  • آذر ۲۱, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، احمد وحیدی امروز در بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برگزیده کشور گفت: ما در حوزه کار خودمان درخواست‌های عمومی داریم که با حمایت‌های وزارت علوم علاوه بر واگذاری ۱۰۱ مأموریت تحقیقاتی به ۵۰ دانشگاه کشور و تشکیل ۱۶۰ هیأت نخبگانی استانی برای پیگیری این مأموریت‌ها، ستاد اقتصاد دانش بنیان با محوریت استانداران شکل گرفته تا اقتصاد دانش بنیان در هر استان دنبال شود.

وحیدی افزود: ۲۷ محصول خاص مورد نیاز وزارت کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه در محور شهر هوشمند که از موضوعات محوری و اساسی وزارت کشور است، تعریف شده است موضوعات اختصاصی در حوزه مدیریت پسماند، مدیرت بحران و حمل و نقل عمومی از جمله فناوری‌هایی است که باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه اشتغال دانش‌بنیان یکی از موضوعاتی است که در استان‌ها دنبال می‌شود، گفت: زنجیره ارزش افزوده که در پژوهش اتفاق می‌افتد، در زنجیره ارزش راهبردی استان‌ها جای گرفته است. ۲ تا ۳ زنجیره ارزش راهبردی برای هر استان تعریف شده که بستر خوبی برای حمایت است.

وحیدی به شاخص‌های ارزیابی استانداران اشاره کرد و توضیح داد: ۹ شاخص ارزیابی اقتصاد دانش بنیان، ملاک ارزیابی استانداران است و حمایت استانداران از فعالیت‌های پژوهشی از جمله موضوعاتی است که از استانداران و مسئولان وزارت کشور خواسته شده است.

وزیر کشور به دیدگاه رهبری در مورد موضوع پژوهش اشاره کرد و گفت: ایشان یادآور شدند ما نباید در موضوعات علمی عقب بیفتیم و ضروری است جایگاه خود را حفظ کرده و توسعه دهیم.

وحیدی به نقش مهم علم در آینده دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: ما در موضوع فضای مجازی دچار غافل‌گیری شدیم و برای ما مزاحمت ایجاد کرد ولی امروز در حال جبران و تسلط بر این حوزه هستیم.

وی درباره نقش هوش مصنوعی نیز اظهار داشت: هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف اهمیت دارد و امیدواریم با توجه وزیر علوم و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری جایگاه برجسته‌ای در این موضوع پیدا کنیم‌.

وحیدی افزود: هیچ تحول اجتماعی بدون پایه‌های اساسی پژوهش اتفاق نمی‌افتد هیچ تمدنی بدون اساس یک علم پیشرفته شکل نخواهد گرفت و هیچ انسانی بدون اتکا به ظرفیت‌های دانشی توسعه رشد نخواهد یافت بنابراین این امر بسیار مقدس و والایی است و موضوعی است که برای ما در مکتب مقدس اسلام و مکتب ناب اهل بیت یک امر بسیار جدی است همانطور که پیامبر اسلام فرمودند: اطلبو العلم من المهد الی اللهو.

وزیر کشور تاکید کرد: پرچم عزت ملی با جهاد علمی پژوهشگران و دانشمندان برافراشته خواهد شد؛ بدون سرآمدی علمی، نمی‌توان تمدن داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *