اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

آیین‌نامه تسهیل برگزاری دروس مهارتی – اشتغال‌پذیری تدوین می شود

  • آذر ۱۳, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز  به نقل از وزارت علوم، کارگروه اجرای دروس مهارتی – اشتغال‌زایی در راستای تحول در مسیر آموزش هدفمند مبتنی بر مهارت‌افزایی و ارتقاء توان اشتغال‌پذیری دانشجویان، در معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز به کار کرد.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری و هماهنگی وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اولین جلسه تدوین آیین‌نامه تسهیل برگزاری دروس مهارتی – اشتغال‌پذیری را برگزار کرد.

در این جلسه رضا نقی‌زاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی با تأکید بر ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی دروس مهارتی – اشتغال‌پذیری مصوب جلسه ۹۵۹ مورخ ۲۰/۰۱/۱۴۰۲ شورای عالی برنامه‌ریزی آموزش عالی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور بر اهمیت اجرای مناسب این شیوه‌نامه در تحول دانشگاه‌ها به سمت آموزش هدفمند مبتنی بر مهارت‌افزایی و ارتقاء توان اشتغال‌پذیری دانشجویان تأکید کرد.

وی گزارشی از ارائه این شیوه‌نامه در شورای عالی اشتغال به مصوبه جلسه ۸۶ این شورا جهت ماموریت به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت تدوین آیین‌نامه تسهیل اجرای دروس مهارتی-اشتغال‌پذیری با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صمت و سازمان برنامه و بودجه ارائه کرد.

بابایی مدیرکل نوآوری و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ضمن تأکید بر اهمیت اجرای این طرح ملی، ضمن اعلام همراهی وزارت صمت در اجرای این طرح بر اهمیت توجه به ویژگی‌های بنگاه‌های مختلف به ویژه اندازه سازمانی، دانش بنیان بودن و فعالیت‌های تحقیق و توسعه تأکید کرد.

در ادامه جلسه بندهای پیش‌نویس آیین‌نامه مذکور با ملاحظات مربوط به دانشگاه‌ها، واحدهای جامعه و صنعت و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی مبنی بر تسهیل پذیرش دانشجو به عنوان کارآموز و کارورز در مجموعه‌های واحدهای صنعتی، خدماتی و اجرایی و همچنین شیوه‌ بیمه دانشجویان در زمان کارآموزی و کارورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه بحث و تبادل نظر درخصوص چگونگی ریل‌گذاری در مسیر توسعه برنامه‌های ترویجی – تشویقی و کارآموزی فناورانه در کلیه رشته‌ها و دوره‌ها در رشته‌های مختلف تحصیلی با لحاظ الزامات و مشوّق‌های قانونی توسط حاضرین انجام شد.

گفتنی است سیف مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم و نمایندگان معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به بیان نکات و پیشنهادات خود پرداختند. در پایان این جلسه مقرر شد این آیین‌نامه در آذر ماه سالجاری به هیأت وزیران جهت تصویب تقدیم شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *