اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

تمهیدات جذب رتبه‌های برتر آزمون دانشنامه پزشکی در هیات علمی

  • آذر ۷, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از  خبرنگار مهر، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه آئین تقدیر از رتبه‌های برتر آزمون دانشنامه تخصصی و فوق‌تخصصی سال ۱۴۰۲ در محل دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: وزارت بهداشت با دارا بودن ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور تمام رشته‌های موجود در گروه‌های علوم پایه و علوم بالینی را در کشور داریم. آزمون‌های دانشنامه بالاترین امتحان کشوری است. هیچ امتحانی بالاتر از این نداریم. این افراد پس از طی ۷ سال پزشکی عمومی، ۴ سال تخصص و حدود ۳ تا ۴ فوق تخصصی و فلوشیپ را می‌گذراند.

وی گفت: همین امر موجب شده که حوزه سلامت جمهوری اسلامی ایران، قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه باشد. کشور با داشتن متخصصان برجسته در همه رشته‌ها یکی از مهمترین ویژگی‌های قوت حوزه سلامت است. آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی یک آزمون اعتباری است بنابراین کسانی که در این آزمون‌ها موفق می‌شوند جز نخبگان گروه پزشکی محسوب می‌شوند.

وزیر بهداشت یادآور شد: ۲۶ رشته تخصصی و ۲۴ رشته فوق تخصصی پزشکی داریم که رتبه‌های برتر مورد تقدیر قرار گرفتند. این افراد در واقع اساتید آینده دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند. آینده بسیار روشنی در کشور وجود دارد و با افزایش ظرفیت دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی می‌توانیم با گسترش بیمارستان‌های کشور می‌توانیم نیاز سلامت را مرتفع کنیم.

وی گفت: تاکنون ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به مجموعه ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه شده که قرار است ۷ هزار تخت بیمارستانی دیگر هم به این مجموعه در چند ماه آینده اضافه شود. امیدواریم با این افزایش ظرفیت بتوانیم از خدمت تخصصی این گروه از افراد هم بهره مند شویم.

عین اللهی خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم از رتبه‌های برتر در گروه‌ها و بیمارستان‌های آموزشی به عنوان هیأت علمی استفاده کنیم. افرادی که رتبه‌های برتر را کسب می‌کنند در صورتی که تمایل داشته باشند در مراکز آموزشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول به کار می‌شوند و تعهدات خود را به صورت هیأت علمی بگذرانند تا اگر شرایط فراهم شود در همانجا استخدام شود.

وی درباره توصیه به استفاده از ماسک گفت: وزارت بهداشت اعلام کرده است کسانی که دچار سرماخوردگی می‌شوند و یا به بیماری ویروسی مبتلا می‌شوند حتماً باید ماسک بزنند. دلیل اش هم این است که بیماری ویروسی منتقل می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود کسانی که در مدارس، مهدکودک و دانشگاه‌ها و سایر مراکز تجمعی حضور دارند در صورت ابتلاء به سرماخوردگی حتماً ماسک بزنند.

وزیر بهداشت افزود: گروه دوم افرادی با بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی بهتر است وقتی در مراکز تجمعی حضور دارند ماسک بزنند که آلوده نشوند. بقیه افراد نیازی به ماسک ندارند.

وی درخصوص اتصال دانشگاه‌های علوم پزشکی به پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت به پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت متصل است. به دانشگاه‌های علوم پزشکی بخشنامه شده است که همه دانشگاه‌ها باید به پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت متصل شوند. با توجه به گستردگی خدمات در وزارت بهداشت به زودی این کار به اتمام می‌رسد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *