اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

اساسنامه صندوق علوم، تحقیقات و فناوری اصلاح شد

  • آبان ۱۰, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۸۴ شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دکتر رجبعلی برزویی دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه با بیان اینکه اصلاح اساسنامه صندوق علوم، تحقیقات و فناوری دستور اول این جلسه بود، اظهار داشت: اساسنامه صندوق علوم، تحقیقات و فناوری در جلسات گذشته شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تصویب شد. اما با توجه نکات برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه اصلاح و جهت تصویب در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی‌سازی شد.

تنظیم طرح جامع تبدیل دانشکده‌های علوم پزشکی به دانشگاه

وی درباره دستور دوم جلسه که به بررسی ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داشت، گفت: با توجه به درخواست وزارت بهداشت، مبنی بر ارتقای برخی دانشکده‌های علوم پزشکی به دانشگاه بر اساس مصوبه اصلاح و تکمیل تبصره ۱ ماده ۲ مصوبه سیاست‌ها و ضوابط اجرایی آمایش آموزش عالی در عرصه سلامت در جمهوری اسلامی ایران مقرر شد وزارت بهداشت، طرح جامع تبدیل دانشکده‌ها به دانشگاه علوم پزشکی را تنظیم و جهت طی فرآیند تصویب به شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه کند.

اصلاح مصوبه انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی به دانشگاه‌های داخل

برزویی در خصوص اصلاح مصوبه سیاست‌ها و ضوابط انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی خارج کشور به دانشگاه‌های داخل گفت: با توجه به درخواست وزارت بهداشت مبنی بر تعیین وضعیت فرزندان مأمورین ثابت و رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران که پس از اتمام مأموریت والدین، متقاضی انتقال به دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران هستند مقرر شد انتقال این متقاضیان نیز مانند سایر متقاضیان مشروط بر قبولی در آزمون صلاحیت علمی و در چارچوب‌های برخی ضوابط مطرح شده در این جلسه ‌باشد.

اصلاح آیین‌نامه ارتقا صرفاً با محوریت ستاد علم، فناوری و نوآوری

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در خصوص بررسی و بازنگری آیین‌نامه ارتقاء مرتبه اعضای هیات علمی موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیر دولتی گفت: با توجه به مطالب مطرح شده در جلسه مقرر شد اصول و ضوابط حاکم بر آیین‌نامه ارتقا که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شده است با توجه ویژه به حفظ و تقویت مرجعیت علمی در عرصه رقابت‌های جهانی و همچنین تقویت جایگاه دانشگاهیان در حل معضلات و مشکلات کشور در جلسات آتی طرح شود.

وی افزود: همچنین با توجه به تأکیدات مقام معظم‌رهبری در خصوص اصلاح آیین‌نامه مذکور، مقرر شد پیشنهادات مشترک وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی جهت نهایی‌سازی در اسرع وقت به ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه شود.

برزویی گفت: در نهایت، با عنایت به اهمیت بررسی‌های کارشناسی در حوزه اصلاح آیین‌نامه ارتقا، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد که این موضوع در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی صرفاً با محوریت ستاد علم، فناوری و نوآوری نهایی‌سازی خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *