اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

سیاست‌های کلان آیین‌نامه ارتقا در ستاد علم شورا بررسی می‌شود

  • مهر ۳۰, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز  به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، نشست بررسی تغییر ملاک ارتقاء اعضای هیات علمی برای حل مسائل کشور بر مبنای تدبیر مقام معظم رهبری به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه و با حضور وزرای علوم، بهداشت و آموزش و پرورش و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه شورا برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در نشست بررسی تغییر ملاک ارتقا اعضای هیات علمی برای حل مسائل کشور بر مبنای تدبیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: متأسفانه آیین‌نامه فعلی ارتقا اعضای هیات علمی مبنای تمدن اسلامی ندارد، حتی بر اساس رویکردهای دانشگاه‌های جهان هم نیست، چراکه در آن به نیازهای بومی توجه نشده و از طرفی از تجربیات نظام‌های آموزش عالی جهان الگوبرداری نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه آیین‌نامه ارتقا فعلی انعطاف لازم و تنوع نخبگانی را ندارد، ادامه داد: در آیین‌نامه ارتقا جدید باید بر مبنای شرایط کنونی کشور نوشته و تکلیف مقاله و امتیاز وتویی آن تعیین شود.

استاد خسروپناه ادامه داد: در آیین‌نامه ارتقا جدید باید ارتباط با مسائل جامعه و مرجعیت علمی نیز مورد تأکید قرار گیرد و در ادامه رویکرد مرجعیت علمی در آن مشخص شود.

وی همچنین عنوان کرد: باید مشخص کنیم که آیین‌نامه ارتقاء یک مدل واحد داشته باشد یا اینکه انواع مختلف باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: موضوع خیزش علمی و حکمرانی آموزش عالی نیز باید در آیین‌نامه جدید ارتقا مورد توجه قرار گیرد.

خسروپناه خطاب به رییس ستاد علم، فناوری و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سیاست‌های کلان آیین‌نامه ارتقا در ستاد علم مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تصویب آن در ستاد علم، در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شود.

در پایان جلسه دو نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور به نمایندگی از گروهی از اعضای هیات علمی کشور پیشنهادهایی را در زمینه آیین‌نامه ارتقاء اعضای هیات علمی ارائه دادند تا در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در انتها عنوان کرد که این گزارش در ستاد علم و فناوری و میز تخصصی آیین‌نامه ارتقا مورد ارزیابی قرار گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *