اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

وزیرعلوم بر پرداخت اعتبار پژوهانه اساتید جدید الاستخدام تاکید کرد

  • مهر ۲۲, ۱۴۰۲

گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل امروز (شنبه) در اجلاس معاونان مالی، اداری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور که در دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است، اظهار داشت: اگر صادقانه و خالصانه کار کنید و بی ریا باشد، خدا کمک می کند مشکلی پیش نیاید.

وی با اشاره به دوران ریاست خود در دانشگاه بوعلی همدان خود گفت: در موارد متعدد بعد از ریاست دانشگاه به دیوان محاسبات خوانده شدم ولی بعد که موارد را توضیح دادم، مشکل حل شد. البته باید مراقب باشیم،

زلفی گل با تبریک پیروزی های اخیر جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: تنها راه برون رفت از مشکل فلسطین راهکار رهبر معظم انقلاب اسلامی و انتخابات با حضور همه مردم فلسطین است.

وزیر علوم با یادآوری یاد شهدا نیز گفت: امنیتی که اکنون داریم مدیون شهدا و جانفشانی کنونی نیروهای مسلح و امنیتی است. خود و فرزندان مان باید این را بدانیم.

وزیر علوم خطاب به معاونان اداری مالی دانشگاه‌ها گفت: در سیستم اداری و مالی دستور شفاهی نداریم و همه چیز باید کتبی باشد. بر قانون تسلط داشته باشید.

زلفی گل یاداور شد: باید از ظرفیت های قانونی درست استفاده کنیم. برای نمونه قانون اجازه داده است ۵ درصد بودجه جاری و ۲ درصد بودجه عمرانی در اختیار روسای دانشگاه ها باشد، از این ظرفیت استفاده کنید. اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای در دانشگاه می افتد که اعتباری برای آن نیست، از این ظرفیت استفاده و مشکل را سریع حل کنید.

وی افزود: همجنین بحث فاینانس ظرفیت بزرگی در اختیار ما قرار داده است، قانون اجازه داده دانشگاه تجهیزات بخرد، پول آن را از سازمان برنامه و بودجه بگیرد. از ظرفیت های قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت و خیرین هم استفاده کنید. حق الناس را در نظر داشته باشید.

وزیر علوم گفت: ما اجازه نداریم مال دیگران را ببخشیم؛ به عنوان معاون مالی اداری تلاش کنید حق الناس همه استادان، دانشجویان و یاوران علمی را بموقع پرداخت کنید. برخی دانشگاه ها اکنون همه مطالبات؛ شامل حقوق، پژوهانه را حتی ماهانه پرداخت می کنند.

زلفی گل گفت: معاون مالی و اداری خدمتگزار سایر معاونان است و نه حکمران سایر معاونان. درست، صریح و دقیق عمل کنید. اگر هر کدام از بودجه های معاونت ها بموقع پرداخت نشود، دانشگاه به بیراهه می رود. رعایت نسبت های بودجه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در پرداخت ها اولویت های اول مالی و اداری باشد.

وی تاکید کرد: معاون مالی و اداری هر دانشگاه باید جامع الاطراف و به فکر دانشجو، استاد و یاوران علمی باشد و زیست‌بوم دانشگاه را هم مدیریت کتد. همچنین باید چند بار قانون بودجه و تبصره ها را بخواند و کاملا بتواند از ظرفیت ها استفاده کند.

زلفی گل بر اهمیت ساخت خوابگاه های متاهلی تاکید کرد و گفت: از ظرفیت و توافق نامه ها با وزرات راه و شهرسازی استفاده کنید. در اکثر دانشگاه ها زمین خارج از پردیس مرکزی داریم که می توانیم مشکل کارکنان را با آن حل کنیم.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار پژوهانه برای استادان جدید الاستخدام نیز گفت: این اعتبار در بسیاری دانشگاه ها پرداخت شده ولی تعدادی هنوز آن را پرداخت نکرده اند. همچنین پایه های تشویقی با دشواری در هیات امنا تصویب شده است؛ ولی تعدادی از دانشگاه‌ها هنوز افزایش حقوق این پایه های تشویقی را پرداخت نکرده اند. هدف از بازنگری پایه های تشویقی این است که استادانی که بیشتر تلاش کرده اند به نتیجه زحمات خود برسند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *