وی ادامه داد: به‌ طورمثال، تمرکز برروی اینکه ظرفیت های خالی دانشگاه از طریق دانشجویان خارجی تکمیل شود، باعث شد که ما یک «پردیس بین‌المللی منطقه آزاد اروند» تشکیل دهیم که تمام سرمایه‌گذاری نزدیک به هفت‌صد میلیارد تومانی آن توسط منطقه انجام‌شده است یعنی بخش خصوصی و سازمانی که آن‌جا قرار دارد این سرمایه گذاری را انجام داده اند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: برای جذب دانشجوی بین المل، دانشگاه علم خود را آورده و منطقه امکانات در اختیار دانشگاه قرار داده است، طی یک‌سال برنامه‌ریزی های لازم انجام ‌شده و اکنون در حال بهره‌برداری است.

وی با اشاره به «ایجاد پردیس بین‌المللی منطقه آزاد اروند» افزود: دانشجویان خوب عراقی صبح از بصره به همراه خانواده عازم آبادان می شوند، خانواده در شهر بوده و به خرید خود می رسد و بعدازظهر با هم به بصره بازمی گردند بدون این‌که ویزایی نیاز باشد.

دانشجو افزود: از مباحث دیگر می توان به «ارتباط با صنعت» اشاره کرد، اینکه منابع مالی از طریق ارتباط علمی برای دانشگاه فراهم کنیم و وابستگی دانشگاه را به منابع دولتی کم‌تر شود، برنامه‌ریزی هایی در این زمینه انجام داده و گام های بزرگی برداشته ایم ولی هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: به‌طور مثال طی شش ماه گذشته ۱۰۰ پروژه تحقیقاتی بسیار خوب را با جاهای مختلف منعقد کرده ایم. اسامی برخی از این پروژه ها به این شرح است: «تدوین راهبردهای کاهش خطرپذیری لرزه‌ای ساختمان‌های شهر تهران»؛ همان‌طورکه می‌دانید تهران روی گسل های متعددی قرار دارد این مسئله بسیار مهمی است راهبردهای آن خیلی قابل اهمیت است، روش‌های حل مشکلات آب های مرزی، پروژه دیگری است که انجام می دهیم، اکنون ما با افغانستان دراین خصوص بحث داریم، این مسائل پروژه‌ای بسیار بزرگ است که به دانشگاه ما واگذار شده‌است، «پایش و مدیریت ضایعات پلاستیکی دریایی و کاهش آلاینده‌ها در سواحل جنوبی دریا خزر»، تعیین اولویت‌های استقرارنمک‌زدایی در آب دریا، ما از شمال و جنوب به آب وصل هستیم نباید این همه مشکلات درباره آب منطقه سیستان‌وبلوچستان داشته باشیم.

وی ادامه داد: یا به طورمثال، «نگهداری و پشتیبانی سامانه پیش بینی وضعیت ترافیک با بهره‌گیری از داده‌های سامانه هوشمند»، بحث هوشمند سازی بحث بسیار مهم است، پیش بینی ترافیک می تواند بسیار کمک کننده باشد، می تواند در حل برخی از معضلات و گره‌های ترافیکی، اثر بنزین و تسهیل حرکت کمک کند، «پیش‌بینی فرکانس بهینه تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای دردرمان تومور مغزی» نیز یکی از پروژه ها است چرا که تومور مغزی بیماری بسیار مهمی است و ما به‌عنوان یکی از راهکارها به عنوان درمان این پروژه را در دستور کار داریم.

دانشجو افزود: از دیگر پروژه های واگذار شده به دانشگاه تربیت مدرس «تلفیق روش های اکسیداسیون پیشرفته به منظور حذف سیانید از پساب مصنوعی» است زیرا پساب های مصنوعی در رودخانه ها برای کشاورزی مشکل ایجاد می کنند.

وی افزود: تعداد زیادی از این نوع پروژه‌های حیاتی درسال گذشته به دانشگاه محول شده‌است که از نظر مبلغی شاید زیاد هم نباشد ولی هدف ما حل مشکلات موجود مملکت است ما می گوییم دانشگاه تربیت مدرس یک دانشگاه حل مشکلات و مساله محور است، مسائل موجود را به دانشگاه واگذار کنید، آن را حل کرده و راه حل ارائه می کند.

وی ادامه داد: بنابراین دریک‌سال گذشته این نگاهی بوده که ما داشته ایم و به نقاط خوبی رسیده‌ایم اگر این قضیه سه الی چهار سال ادامه پیدا کند و خوب پیش رود، وابستگی دانشگاه به بودجه‌های دولتی طی سه الی چهار سال آینده به زیر ۶۰ درصد می رسد، الان با این پروژه هایی که انجام داده ایم از ۱۰۰ درصد وابستگی به بودجه دولت به ۹۵ درصد رسیده ایم که باید دائم کم‌تر شود.