اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
بیش از ۵۰ هزار دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می کنند

بیش از ۵۰ هزار دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می کنند

  • مهر ۱۰, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز خبرنگار مهر، دکتر جعفررازقی  گفت: تمام دانشجویان بین الملل ملزم هستند به صورت حضوری در کلاس‌های درس حضور داشته باشند، و اگر دانشگاهی بخواهد کلاس‌های این دانشجویان را مجازی برگزار کند باید از سازمان امور دانشجویان مجوز داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر دانشگاهی کلاس‌های این دانشجویان را مجازی برگزار کند، در مدرک این دانشجویان عنوان دوره مجازی ذکر خواهد شد.

وی درباره اینکه درحال حاضر بیشترین دانشجویان بین الملل از کدام کشورهستند گفت: بیشترین دانشجوی بین الملی از کشور عراق هستند که حدود ۵۰ هزار دانشجو از عراق در همه مقاطع بویژه کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های داخل کشور تحصیل می‌کنند.

مدیر کل امور دانشجویان بین‌المللی سازمان امور دانشجویان با اشاره به برنامه‌های پیش رو ویژه دانشجویان بین الملل گفت: ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه نمایشگاه جاذبه‌های تحصیل درایران در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد و همه دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی غرفه خواهند داشت و جاذبه‌های تحصیل در ایران را برای دانشجویان بین الملل معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: در کنار این نمایشگاه مجموعه‌های دیگر مثل وزارت میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی و تمام کنشگرانی که در جذب دانشجویان بین الملل فعال باشند حضور خواهند داشت تا بتوانیم زیست بوم خوبی برای دانشجویان بین الملل به نمایش بگذاریم.

وی افزود: همچنین سعی خواهیم کرد بازید کنند گان خارجی، رؤسای دانشگاه‌های خارجی، مسئولان مؤسسات اعزام کشورهای دیگر دراین نمایشگاه حضور داشته و با توانمندی جمهوری اسلامی دربحث آموزش عالی آشنا شوند.

رازقی درباره رفع چالش‌های دانشجویان بین الملل تصریح کرد: در خصوص چالش‌های دانشجویان بین الملل یک سری مباحث قانونی وجود داشت که رفع شده، باید بین ارگان‌های مختلف هماهنگی‌هایی صورت می‌گرفت که انجام شده است ارتباطات سیستمی با پلیس صورت گرفته و خیلی تاخیرها رفع شده است، ارتباط با وزارت خارجه نیز سیستمی شده و اکنون در حد پایلوت است و زمانی که اجرایی شود ارتباط سیستمی با سامانه وزارت خارجه نیز انجام می‌شود همه تلاش ما این است که بتوانیم شرایط اقامتی و رفت و آمدی دانشجویان بین الملل را تسهیل کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *