اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
شبکه نخبگان دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل می‌شود

شبکه نخبگان دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل می‌شود

  • مهر ۸, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از  خبرنگار مهر، دکتر ابوالفضل باقری فرد امروز ۸ مهرماه در مراسم اختتامیه پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تقریبا همه کسانی که وارد رشته های علوم پزشکی می شوند از بهترین های کشور هستند و بالاترین رتبه ها را درآزمون کشوری کسب کرده اند.

وی افزود: در این دوره از المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی ۲۵۰۰ نفر شرکت کردند که در نهایت ۳۰۰ نفر به مرحله نهایی و گروهی راه یافتند.

باقری فرد اظهار داشت: متاسفانه با اینکه ۱۵ دوره از المپیاد می گذرد اما از سرنوشت المپیادی های قبلی اطلاعاتی در دست نیست. حتی در مواردی دیده شده که طرح های المپیاد در خارج از کشور به عنوان طرح های برتر در حال اجرا است.

وی با تاکید بر استفاده از نخبگان در تصمیمات وزارت بهداشت اظهار داشت: ما شبکه نخبگانی ۳ هزار نفری با عنوان اعضای هیات های بورد را در وزارت بهداشت داریم اما نیاز است که شبکه نخبگانی دانشجویان هم ساماندهی شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تغییرات المپیاد خاطر نشان کرد: المپیاد به یک آزمونی شبیه کنکور بدل شده بود که مدال آوران از آن به عنوان رزومه استفاده می کردند اما امسال نیازهای واقعی نظام سلامت را به عنوان مساله مدنظر قرار دادیم.

وی یادآور شد: از طرح های دانشجویان برگزیده و المپیادی ها در وزارت بهداشت به عنوان طرح های مساله محور استفاده خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *