اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
آخرین وضعیت سلامتی دانشجویان علوم پزشکی سبزوار اعلام شد

آخرین وضعیت سلامتی دانشجویان علوم پزشکی سبزوار اعلام شد

  • مهر ۸, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر نعمت الله شموسی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در خصوص وضعیت سلامت جسمی ۲۷ دانشجوی پسر این دانشگاه که عصر پنجشنبه دچار علائمی مانند تهوع و سردرد شده بودند، گفت: این دانشجویان تا ساعت ۱ بامداد از بیمارستان مرخص و به صورت سرپایی درمان شدند و اکنون حال همگی آنها خوب است.

شموسی در خصوص بدحالی همزمان ۲۷ دانشجوی پسر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اظهار داشت: از عصر چهارشنبه ۵ مهرماه تا عصر پنجشنبه ۶ مهرماه یعنی ظرف ۲۴ ساعت، حدود ۲۷ نفر دانشجوی پسر دانشگاه به دنبال برخی علائم از جمله حالت تهوع و سردرد به بیمارستان واسعی سبزوار با اتوبوس ۱۱۵ منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: این دانشجویان به صورت سرپایی یا با تزریق سرم تا ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد ترخیص شدند و تنها یک دانشجو تا ساعت ۶ صبح در بیمارستان به دلیل علائمی از تب و لرز مورد مراقبت بیشتر قرار گرفت.

این مقام مسئول ضمن بیان این نکته که در حال حاضر حال کلیه دانشجویان خوب است و جای نگرانی وجود ندارد، تصریح کرد: در جلسه برپا شده با ریاست دانشگاه، معاونان بهداشتی، آموزشی و توسعه دانشگاه و همچنین کارشناسان بهداشت دانشگاه به دنبال بررسی دقیق علت این اتفاق بوده‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار یادآور شد: تا این لحظه در حال سرکشی به خوابگاه دانشجویان پسر به همراه پزشک متخصص عفونی هستیم تا همچنان مراقبت لازم را از سلامت دانشجویان عزیزمان داشته باشیم.

وی گفت: در اتاق‌های دانشجویی به هیچ عنوان افزایش تخت اضافی نداشته‌ایم و در واقع تعداد تخت‌های خوابگاهی طبق تعریف صندوق رفاه دانشجویان بوده است به نحوی که ظرفیت اتاق‌های ما ۴، ۶، ۸ و ۱۰ نفره بوده و اتاق ۱۲ نفره نداریم. ما همه تلاشمان رفاه دانشجویان در حوزه غذا، اسکان و دیگر موارد بوده است و بر سلامت جسمی و روحی دانشجویانمان تاکید داریم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *