اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
فرایند قانونی رسیدگی به شکایات و اعتراضات اعضای هیات علمی

فرایند قانونی رسیدگی به شکایات و اعتراضات اعضای هیات علمی

  • شهریور ۲۷, ۱۴۰۲

 به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، حامد کرمی  با اشاره به فرایند قانونی رسیدگی به شکایات و اعتراضات اعضای هیأت علمی گفت: تصمیم گیری درباره هر گونه اقدام استخدامی، اعم از تبدیل وضعیت و ارتقا اساتید با هیأت جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه است و اساتید می‌توانند از رأی هیأت جذب دانشگاه از جمله قطع همکاری به هیأت مرکزی جذب وزارت علوم شکایت کنند.

وی ادامه داد: در نهایت همچنین از رأی هیأت مرکزی جذب وزارت علوم نیز می‌توانند به هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی شکایت کنند. این مسیر برای رسیدگی به شکایات و اعتراضات اعضای هیأت علمی در قانون دیده شده است که باید طی شود.

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم افزود: اگر به هر دلیلی این مسیر قانع کننده نبود و یا به درستی طی نشد، دفتر بازرسی پاسخگویی به شکایت وزارت علوم هم در خدمت افراد است و ما می‌توانیم شکایات را دریافت کرده و پیگیری کنیم و نتیجه‌ای که براساس قوانین و مقررات حاصل شود را خدمت آنها عرض کنیم.

وی درمورد اینکه آیا از اساتید قطع همکاری شده مواردی بوده اند که برای شکایت اقدام کنند افزود: سابق موردی نداشتیم ولی براساس آخرین آمار هفته پیش، یکی دو نفر از اساتید قطع همکاری شده با دلایل مختلفی که داشتند، شکایت خود را ثبت کردند که به لحاظ قانونی فرایند رسیدگی به آن را طی می‌کنیم و مکلف هستیم شکایت آنها را بپذیرفته و پیگیری کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *