اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
لزوم تقویت فضای گفت و گو، همفکری و دشمن شناسی در بین دانشجویان

لزوم تقویت فضای گفت و گو، همفکری و دشمن شناسی در بین دانشجویان

  • شهریور ۲۳, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز  به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی در اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی که در محل صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص «کار در جهت رضای خدا» و «مردمی بودن» به عنوان مشخصه‌های بارز شهیدان رجایی و باهنر، از معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواست که پشت میزنشین نبوده و در میدان‌ها از جمله در بین دانشجویان و محیط‌های دانشجویی حضور فعال داشته باشند.

عین اللهی گفت: در شرایط امروز کشور، به کار جهادی، شبانه روزی و خستگی ناپذیر نیاز داریم و کار با این سه ویژگی در امور فرهنگی و دانشجویی، بسیار مهم و رسالت ما در این زمینه بسیار سنگین است؛ چراکه دشمنان با همه توان خود به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایرانند.

وی افزود: امروز دشمنان، نسل جوان ما را هدف قرار داده اند؛ چرا که جوانان ما، شرایط دوران ستمشاهی و وابستگی‌های کشور را ندیده اند. بنابراین تعامل بیشتر با جوانان و تقویت دشمن شناسی در آنها ضروری است. همچنین توجه به مسائل فرهنگی در محیط‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی مؤلفه ای مهم و شاخصی در اعتبار بخشی این مراکز محسوب می‌شود.

به گفته وزیر بهداشت یکی از برنامه‌های اصلی معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی باید حضور مستمر در محیط‌های دانشجویی، تعامل و آشنایی بیشتر با دانشجویان و رفع مشکلات آنها باشد.

عین اللهی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را موجب تقویت فضای گفت و گو، همفکری و تعامل دانشجویان، اساتید و مسئولان دانست و گفت: کرسی‌های آزاداندیشی باید به طور جدی در دانشگاه‌ها مورد نظر باشد تا دانشجویان بتوانند نظرات و پرسش‌های خود را مطرح و مسئولان نیز پاسخگویی کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *