اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
۳۰ هزار رویداد فرهنگی در ۳ ماه گذشته در دانشگاهها ثبت شد

۳۰ هزار رویداد فرهنگی در ۳ ماه گذشته در دانشگاهها ثبت شد

  • شهریور ۲۱, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از بخبرگزاری دانشجو، عبدالحسین کلانتری صبح امروز در پنل فرهنگی و اجتماعی که در روز دوم اجلاس روسای دانشگاه‌ها برگزار شد ضمن تشریح سامانه فرنما و فرنامه (کارنامه فرهنگی برای دانشجویان) گفت: با راه اندازی این سامانه فرنما هر فعالیتی که دانشگاه ها، تشکل‌ها و انجمن‌های علمی انجام دهند، ثبت می‌شود و همان لحظه در دسترس قرار می‌گیرد.

کلانتری افزود: بر اساس تاکید وزیر علوم هر حمایتی مادی و معنوی از دانشگاه‌ها بر اساس رتبه بندی فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌ها خواهد بود که داده‌های این رتبه بندی‌ها از روی سامانه فرنما استخراج می‌شود.

وی بر افزایش تولیدات بومی در حوزه فرهنگی تاکید کرد و گفت: طی ۳ ماه گذشته ۳۰ هزار رویداد فرهنگی در سامانه فرنما ثبت شده است، این میزان حدود ۷۰ درصد عدد واقعی است، زیرا همه دانشگاه‌ها فعالان‌های خود را در این سامانه وارد نکردند.

کلانتری گفت: انعکاس این فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها روی سامانه فرنما به نوعی جهاد تبیین است و به تصویر واقعی از دانشگاه‌ها کمک می‌کند.

وی در ادامه به شبکه سازی میان کنشگران فرهنگی اشاره کرد و گفت این سامانه آغازگر این شبکه سازی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: دانشجویان علاقه دارند فعالیت‌های آن‌ها دیده شود و در این معاونت به این فعالیت‌ها ارزیابی و ضریب داده می‌شود.

وی یادآور شد تا ۳ هفته قبل، ۷۰ درصد داده‌های سامانه توسط دانشجویان وارد شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *