اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
تعداد دانشگاه‌های کشور در رتبه‌بندی‌های جهانی افزایشی است

تعداد دانشگاه‌های کشور در رتبه‌بندی‌های جهانی افزایشی است

  • شهریور ۲۰, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از، به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، دکتر محمد حسن‌زاده، در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در سخنرانی خود با عنوان «جایگاه دانشگاه‌های ایران در نظام‌های فراگیر رتبه‌بندی»، ضمن تاکید بر اهمیت رتبه‌بندی در مقایسه جهانی و ملی عملکرد دانشگاه‌ها و کاربردهای متنوع آن در سیاستگذاری، روند حضور دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایران در سال‌های گذشته در رتبه‌بندی‌های جهانی را تبیین کرد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با مقایسه روند حضور دانشگاه‌ها با برخی کشورهای منطقه تاکید کرد که جایگاه کشور در بیشتر رتبه‌بندی‌ها صعودی است و انتظار می‌رود با تلاش روسای دانشگاه‌ها این روند حفظ و بهبود پیدا کند. تاکید بر بهره‌برداری از رتبه‌بندی‌ها در مسیر ارتقای کیفیت و اثر پژوهش و آموزش در جامعه، صنعت، و دولت نکته دیگری بود که دکتر حسن‌زاده مورد تاکید قرار داد.

حسن‌زاده سامانه نما را به حاضرین معرفی کرد.

در این اجلاس که با حضور وزیر علوم، تحقیقات، و فناوری و روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها برگزار می‌شود، میهمانان ویژه‌ای از بخش‌های مختلف نیز سخنرانی می‌کنند.

همچنین در روز دوم اجلاس، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات (ایرانداک) پنل اختصاصی درباره «اجرای قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» برگزار خواهد کرد. اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی، و فناوری روزهای ۲۰ و ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *