اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

تسهیل فرآیند جذب دانشجویان خارجی در مراکز آموزشی علمی کاربردی

  • شهریور ۱۸, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز، به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمدحسین موسی زاده سرپرست دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی در جلسه نحوۀ جذب دانشجویان خارجی که با حضور سعید محمدیان سمنانی رئیس واحد استانی سمنان و روسای مراکز آموزش غیردولتی علمی کاربردی این استان برگزار شد، گفت: در جمهوری اسلامی ایران در دوره سیزدهم نگاه ویژه و دیپلماسی به جذب دانشجویان خارجی دارد و تا به امروزه همه مساعدت‌های لازم و همسویی ارگان‌های ذیربط برای جذب چنین دانشجویانی کاملا انجام شده است.

وی ادامه داد: در نحوۀ جذب دانشجویان خارجی در مراکز غیردولتی که قابلیت جذب چنین دانشجویانی را دارند باید به این نکته توجه داشت که دارای چه مزیت‌هایی هستند و باتوجه به شناخت و بررسی کافی از مزیت‌های موجود می‌توان در نحوۀ جذب آنان موفق بود.

موسی زاده در ادامه اظهار داشت: باتوجه به مزیت‌ها و ظرفیت بالای مراکز آموزش غیردولتی علمی کاربردی استان سمنان در جذب دانشجویان خارجی، این امیدواری وجود دارد که در رشته‌های تخصصی و ماموریتی خود و حتی در برگزاری دوره‌های کوتاه مدت بتوانند بسیار موفق و تاثیرگذار باشند.

سرپرست دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه گفت: باتوجه به اینکه شهریه دانشجویان خارجی به دلار دریافت می‌شود، درآمد مالی اینگونه مراکز با رشد چشمگیری روبرو خواهد شد.

در ادامه این جلسه دکتر محمدیان سمنانی ضمن تاکید به مراکز آموزش علمی کاربردی استان سمنان در جذب دانشجویان خارجی اظهار داشت: در راستای فعالیت جذب چنین دانشجویانی و باتوجه به سیاست‌های کلی دانشگاه جامع علمی کاربردی باتوجه به ظرفیت بالایی که در اینگونه مراکز وجود دارد با جذب دانشجویان خارجی می‌توان قدم‌های بسیار مهم و موثری را در پیشبرد اهداف دانشگاه برداشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *