اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

پیگیری وزارت علوم برای حل مشکل مسکن اعضای هیات علمی جوان

  • مرداد ۲۳, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، همایون حسینیان با اشاره به تسهیلات مسکن اعضای هیئت علمی در سال جاری گفت: تسهیلات مسکن اعضای هیئت علمی در سال جاری به ۱۰ میلیارد ریال و وام ودیعه مسکن به ۳ میلیارد ریال افزایش یافته و به تصویب شورای پول و اعتبار نیز رسیده است.

وی ادامه داد: وام خرید مسکن اعضای هیأت علمی سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان بود که امسال به یک میلیارد تومان افزایش یافت.

مشاور ستاد امور رفاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تمام بانک‌ها وام خرید و ودیعه مسکن اعضای هیأت علمی را پرداخت می‌کنند به جز یکی از بانک‌ها که با بانک مذکور نیز رایزنی‌هایی شده است تا این بانک نیز وام خرید مسکن اعضای هیأت علمی را پرداخت کند.

وی درباره برنامه ستاد امور رفاهی وزارت علوم برای تأمین مسکن اعضای هیأت علمی جوان گفت: یکی از دغدغه‌های معاونت اداری مالی و ستاد امور رفاهی وزارت علوم تأمین مسکن برای اعضای هیأت علمی جوان است که پیگیر آن هستیم، همچنین بحث دیگری که پیگیری می‌شود، بازنشستگان هستند که مورد حمایت قرار گیرند، فرایند قانونی این موضوع نیز پیگیری می‌شود، تا راه‌هایی پیدا و این امکانات برای آنها نیز ایجاد شود.

حسینیان افزود: دو تا سه هزارنفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها سالانه برای دریافت وام خرید مسکن به بانک‌ها معرفی می‌شوند. به محض اینکه اعضای هیأت علمی درخواست وام خرید مسکن خود را ارائه می‌کنند، توسط وزارت علوم به بانک‌ها معرفی می‌شوند و بانک‌ها معمولاً ظرف ۴۰ تا ۴۵ روز وام مذکور را پرداخت می‌کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *