اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

تعمیر خوابگاه‌های دانشگاه تهران تا ۱۵ شهریور ادامه دارد

  • مرداد ۱۷, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، احمد نوحه‌گر در نهمین نشست معاونان اداری و مالی واحد‌های دانشگاه تهران که در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، با اشاره به درخواست برخی واحد‌های دانشگاه تهران برای جذب نیروی کارشناسی، اظهار داشت: برخی واحد‌ها اظهار می‌کنند که با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و تقاضای جذب نیرو دارند. این در حالی است که پایش‌های اداره‌کل منابع انسانی دانشگاه نشان می‌دهد که برخی واحد‌ها دچار تراکم نیروی انسانی هستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران افزود: برای جبران کمبود نیرو در دانشگاه برنامه‌ای برای جذب نیروی جدید نداریم؛ بلکه تاکید داریم با مدیریت و نظارت دقیق، واحد‌های با تراکم نیرو در دانشگاه تهران شناسایی شوند تا نیروی مازاد این واحد‌ها به واحد‌های نیازمند نیروی انسانی هدایت شوند.

نوحه‌گر با بیان اینکه تورم منابع انسانی در برخی بخش‌ها و واحد‌های دانشگاه به حدی است که برای پرداخت حقوق ماهانه کارکنان از محل درآمد‌های اختصاصی دانشگاه نیز هزینه می‌شود، تاکید کرد: استخدام نیرو‌های شرکتی هم باید با اطلاع و یا مجوز از سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد؛ ضمن اینکه پرداختی این نیرو‌ها باید از درآمد اختصاصی واحد‌های دانشگاه باشد که این بار مالی برای دانشگاه دارد.

وی همچنین درباره جذب کارشناس تخصصی برای آزمایشگاه در واحد‌هایی که نیاز به نیروی متخصص دارند، گفت: امکان جذب نیرو حتی نیروی شرکتی هم وجود ندارد. واحد‌ها می‌توانند برای نیرو‌های مازاد واحد جهت فعالیت و بکارگیری در آزمایشگاه‌ها دوره‌های آموزشی برگزار کنند و آن‌ها را در آزمایشگاه‌ها به کار گیرند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران همچنین با اشاره به مشکلات کشور در حوزه انرژی بویژه آب و برق، بر مصرف بهینه آب و برق در دانشگاه تاکید کرد و افزود: ایران وارد یک دوره خشکسالی طولانی شده است و اگر صرفه‌جویی نکنیم، ایران کاملاً به یک کشور خشک تبدیل خواهد شد که تغییر وضعیت قابل برگشت نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع اختصاصی، در تأمین منابع تاسیساتی واحد‌ها مشکلاتی وجود داشت که سعی کردیم این منابع را در اختیار واحد‌های صف قرار دهیم تا بتوانند مشکل بخش تاسیساتی واحد‌ها را مرتفع کنند.

نوحه‌گر همچنین از تشکیل کارگروه رفع موانع درآمدزایی واحد‌ها خبر داد و گفت: در این کمیته موانع درآمدزایی واحد‌ها را در حیطه اختیارات قانونی دانشگاه برطرف خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی گفت: دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی به نوعی پیشانی مراکز آموزش عالی کشور در حوزه کشاورزی است. ستاد قرارگاه امینت غذایی استان البرز، به عنوان استان پیشرو در تولید محصول، مخصوصاً محصولات استراتژیک، در دانشگاه تهران بواسطه دانشکدگان کشاورزی مستقر شده است و رئیس این ستاد هم رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران است.

این نشست با ارائه چند گزارش از سوی معاونان حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه ادامه یافت و حمیدرضا یزدانی مدیرکل برنامه‌ریزی و معماری سازمانی دانشگاه تهران ضمن ارائه گزارشی از واحد‌های دانشگاه در زمینه هزینه‌کردها، بر نظارت مدیران واحد‌ها بر هزینه‌کردها، بحث صرفه‌جویی و مدیریت نیروی انسانی تاکید کرد.

سید رسول حسینی هاشم‌زاده، مدیرکل منابع انسانی دانشگاه تهران نیز ضمن تشریح بخش‌نامه‌های مربوط به مرخصی تابستانی کارکنان غیر اعضای هیأت علمی، با تاکید بر این نکته که دانشگاه تهران به هیچ وجه در ایام تابستان تعطیل نیست، استفاده از مرخصی‌ها و دورکاری‌ها را در راستای صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها برشمرد و از مدیران واحد‌ها درخواست کرد تا نظارت دقیقی در مدیریت نیروی انسانی داشته باشند. مدیرکل منابع انسانی همچنین یادآور شد: مدیریت استفاده از مرخصی‌ها به گونه‌ای باشد تا هیچ خللی در خدمات رسانی به مراجعان ایجاد نشود.

ابراهیم حسن‌زاده، مدیرکل امور رفاهی دانشگاه تهران نیز در این جلسه گزارشی از روند انتخاب شرکت بیمه طرف قرارداد برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی ارائه کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که بهترین خدمات را با کمترین حق بیمه بتوانیم به همکاران ارائه بدهیم و برای تمدید یا عقد قرارداد جدید با نظرسنجی که از همکاران دانشگاهی انجام شده است، اقدام خواهیم کرد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *