اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

اعلام حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی

  • مرداد ۱۷, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، همزمان با چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی بیش از ۱۴۰ نماینده مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از ملت شریف ایران اسلامی در بیانیه‌ای تلاش‌های مستمر جهادگران جهاددانشگاهی را ارج نهاده و حمایت قاطع خود از توسعه فعالیت‌های این نهاد انقلابی در دوره جدید فعالیت در مسیر تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی را اعلام کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

“به نظر من جهاددانشگاهی فقط یک نهاد نیست، بلکه یک فرهنگ است، یک سمت‌گیری و حرکت است. هرچه بتوانیم ما این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم و آن را پایدار و استوار کنیم. کشور را به سمت سربلندی و عزت و استقلال حقیقی بیشتر پیش برده‌ایم. ” مقام معظم رهبری

جهاددانشگاهی، نهادی برخاسته از انقلاب اسلامی است که به فرموده مقام معظم رهبری، جزو معدود رویش‌های اصلی خود انقلاب است، در چهل و سه سال فعالیت، تبلور اراده و تلاش جهادگران جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهش و فناوری، فرهنگی و آموزش‌های توام با مهارت آموزی و مهارت افزایی بوده است؛ جهادگرانی که در چهل و سه سال فعالیت مداوم، در تلاش برای پیمودن مسیر توسعه و پیشرفت کشور با فرهنگ جهادی بوده اند تا با حرکت در مرز علم، تبدیل علم به فناوری و تجاری و کاربردی کردن فناوری‌های تولیدی با القاء فرهنگ “ما می‌توانیم”، در مسیر سرافرازی ایران اسلامی گام بردارند.

تولیدات و خدمات موفق فناورانه این نهاد مانند درمان ناباروری، سلول‌های بنیادی و انجام سلول درمانی، درمان سرطان، تولید دارو‌های گیاهی مختلف، طراحی و ساخت فرستنده‌های رادیویی، تولید مته‌های حفاری نفت و گاز، طراحی و ساخت سیستم رانش واگن‌های مترو، فعالیت‌های فرهنگی و انجام مطالعات علوم انسانی و موارد متعدد دیگر که بخشی از آن‌ها را در نمایشگاه اخیر برپا شده در مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم، موید نوع فعالیت حرفه‌ای این نهاد انقلابی است.

همزمان با ۱۶ مردادماه، سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از ملت شریف ایران اسلامی تلاش‌های مستمر جهادگران جهاد دانشگاهی را ارج نهاده و حمایت قاطع خود از توسعه فعالیت‌های این نهاد انقلابی در دوره جدید فعالیت در مسیر تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی را اعلام می‌داریم.

نمایندگان مردم شریف ایران در مجلس شورای اسلامی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *