اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ از ۱۵ تا ۲۰ مرداد اعلام می شود

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ از ۱۵ تا ۲۰ مرداد اعلام می شود

  • مرداد ۱۰, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول پورعباس افزود: طبق قولی که پیش از این داده بودیم باید نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۲ را در نیمه اول مردادماه اعلام می‌کردیم تا داوطلبان حدود یک هفته فرصت بررسی دفترچه انتخاب رشته را پیدا می‌کردند و در نیمه دوم مردادماه انتخاب رشته خود را انجام می‌دادند. از همین رو ۱۵ تا ۲۰ مردادماه ۱۴۰۲ نتایج اولیه اعلام می‌شود.

وی افزود: ۴۰ درصد نتایج به نمرات سوابق تحصیلی که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد، بستگی دارد. آموزش و پرورش فرصت بیشتری به داوطلبان داد که نتایج نمرات سوابق تحصیلی خود را ببینند و این امر باعث شد چند روزی نهایی کردن نتایج به تأخیر بیافتد.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش آموزش و پرورش بر اساس تقویم تا اوایل مردادماه فرصت داشته است سوابق تحصیلی داوطلب را به سنجش ارائه کند.

وی گفت: آموزش و پرورش صددرصد سوابق تحصیلی تمام داوطلبان را اعلام می‌کند و اگر داوطلبی سوابق تحصیلی ندارد نمره این سوابق تحصیلی صفر در پرونده رد می‌شود. همه افراد سوابق تحصیلی دارند. اگر به داوطلبی فرصتی داده شد که نمره سوابق تحصیلی خود را ترمیم کند نمره سوابق تحصیلی جدید جایگزین نمره سوابق تحصیلی قبلی خواهد شد.

وی افزود: امروز سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارائه می‌شود. پس از آن چند روز فرصت داریم که نمره سوابق تحصیلی و نمره کنکور را به نسبت های ۴۰ درصد و ۶۰ درصد اعمال کرده و نتایج را استخراج کنیم. پس از آن کنترل‌های سه گانه را انجام می‌دهیم تا نمرات با هم همخوانی داشته باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *