اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
کاروان ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران به رقابت‌های ملی اعزام شد

کاروان ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران به رقابت‌های ملی اعزام شد

  • مرداد ۹, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور به صورت دوسالانه برگزار می‌شود که در دوره جدید این مسابقات، کاروان ۸۰ نفره دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران در ۷ رشته دختران و شش رشته پسران با تیم‌های دانشجویی شاهد و ایثارگر از سراسر کشور به رقابت می‌پردازند.

چهارمین المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور با شعار «رفاقت در میدان، رقابت در ایثار» در ۹ رشته ورزشی فوتسال، والیبال، بسکتبال ۳ نفره، بدمینتون، تنیس روی میز، شنا، دو و میدانی، آمادگی جسمانی و هفت سنگ برگزار می‌شود.
بیش از ۱۳۰۰ دانشجوی دختر شاهد و ایثارگر از ۱۰ تا ۱۷ مرداد و بیش از ۱۲۰۰ دانشجوی پسر شاهد و ایثارگر از ۱۹ تا ۲۶ مرداد ماه در قالب این المپیاد به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران روز دوشنبه ۹ مرداد ماه در مراسم بدرقه کاروان ورزشی دانشجویان اعزامی به چهارمین المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور که در سالن شورای دانشگاه تهران برگزار شد، با تاکید بر ایده‌پردازی دانشجویان ورزشکار شاهد و ایثارگر به منظور گسترش و تقویت ورزش دانشجویی، بیان داشت: اگر می‌خواهیم کار بنیادی، فرهنگی و ماندگار در دانشگاه تهران انجام دهیم، حتماً بایستی دانشجویان شاهد و ایثارگر یک پای ثابت این فعالیت‌ها باشند.
وی با اشاره به جذابیت موضوعات ورزشی برای عامه دانشجویان، نقش فعالیت‌های ورزشی در زمینه نهادینه‌سازی ارزش‌ها در دانشگاه و جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی از سایر کارکرد‌های اصلی دانشگاه مجزا نیست و همه آن‌ها باید در یک بسته جامع دیده شوند.

رئیس دانشگاه تهران با یادآوری قهرمانی کاروان دانشگاه تهران در المپیاد دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۱، ابراز امیدواری کرد: کاروان ورزشی دانشجویان اعزامی دانشگاه تهران به چهارمین المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور نیز بتوانند ضمن ارتقای رتبه و جایگاه دانشگاه تهران، اثرگذاری خود را در میان دانشجویان دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌ها بر جای گذارند.

مقیمی از پیش‌بینی جوایز انگیزشی و پیش‌بینی تسهیلات ویژه در حوزه‌های آموزشی و رفاهی برای مقام‌آوران این مسابقات خبر داد و خاطرنشان کرد: دانشجویان شاهد و ایثارگر نور چشم ما و همیشه باعث افتخار ما هستند. امیدواریم با موفقیت در المپیاد شاهد و ایثارگر دانشجویان سراسر کشور شرکت کنید و به سلامتی برگردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، رضا نوری، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه تهران نیز در این دیدار از تلاش برای ارتقای سرانه ورزشی دانشگاه تهران خبر داد و با قدردانی از تلاش‌های دانشجویان شاهد و ایثارگر، اظهار کرد: کاروان ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران با عنوان «شاهدان امید» به چهارمین المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور اعزام می‌شوند.

عباسعلی گائینی، استاد تمام گروه تخصصی علوم ورزشی و رئیس دانشکده ورزش و تندرستی دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه همکاری و همیاری و میل به پیروزی در ورزش از عناصر همیشگی آن است، به دانشجویان ورزشکار شاهد و ایثارگر تاکید کرد: در کنار اینکه توانایی‌های مهارتی خود را در مسابقات نشان می‌دهید، توانایی‌های اخلاقی خود را هم بروز دهید و نماینده یک دانشجوی مؤثر در سطح ملی باشید.

مهرزاد حمیدی، استاد دانشگاه و معاون دانشکده ورزش و تندرستی نیز از وفاق، سازگاری، مهارت‌های روانشناختی و خودپنداری مثبت و اعتماد به نفس، به عنوان آثار و نتایج حاصل از مسابقات ورزشی دانشجویی نام برد و تاکید کرد: ما همگی شانس داشته‌ایم که در ورزش بوده‌ایم. توفیق اولیه برای شما دانشجویان، تعلیم و تربیتی است که در میدان کسب می‌کنید و خاطره آن را هیچ‌گاه از یاد نمی‌برید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *