اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
رسول جلیلی، رئیس دانشگاه شریف

کمبود ۴۰ درصدی خوابگاه متاهلی در دانشگاه شریف / امکان اجاره خوابگاه جدید را نداریم

  • مرداد ۳, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل ازخبرگزاری دانشجو، رسول جلیلی، رئیس دانشگاه شریف د با اشاره به بازسازی و آماده سازی خوابگاه‌های این دانشگاه در ایام تابستان گفت: خوابگاه‌های دانشگاه شریف سال گذشته بعد از کرونا بازسازی شد و ظرف یک سال گذشته استهلاکی ایجاد شده که باید در دوماه باقی مانده از تابستان آماده سازی شود.

وی افزود: در مجموع دانشگاه شریف هم در بخش دانشجویان مجرد و هم متاهل با کمبود خوابگاه مواجه است و باید در شان یک دانشگاه خوب کشور به دانشجویان ارائه دهیم.

جلیلی با بیان اینکه هیچ دانشجوی متاهلی نباید بدون خوابگاه باشد، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد کمبود خوابگاه متاهلی داریم و تعداد دانشجویان متاهل دانشگاه شریف رو به افزایش است و تعداد خوابگاه‌ها کفایت نمی‌کند. طبق سیاست‌های ابلاغی باید خودمان را به جایی برسانیم که کمبود خوابگاه برای دانشجویان متاهل نداشته باشیم، اما خوابگاه ساختن فرآیند چند ساله بوده و زمان زیادی برای ساخت آن نیاز است. خوابگاه غیر متاهلی نیز به اندازه‌ای که ظرفیت داریم دانشجو می‌گیریم و بخشی را هم بدون خوابگاه می‌پذیریم.

وی در خصوص افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها و اجاره خوابگاه جدید گفت: دانشگاه شریف محدود به منابع اختصاص داده شده از سوی سازمان برنامه و بودجه و یک دانشگاه دولتی است، اگر منبعی تخصیص داده نشود، نمی‌توانیم خوابگاه اجاره کنیم؛ چرا که اجاره خوابگاه هزینه زیادی دارد، ضمن اینکه ورود دانشجویان مقاطع مختلف به دانشگاه شریف هر ساله تقریبا عدد ثابتی است و تغییر نمی‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *