اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳
امکان استخراج رزومه فرهنگی دانشجویان فراهم شد

امکان استخراج رزومه فرهنگی دانشجویان فراهم شد

  • تیر ۳۱, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، عبدالحسین کلانتری صبح امروز در مراسم رونمایی از سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه ها «فرنما» که در وزارت علوم برگزار شد با اشاره به مجموعه ای از ماموریت های معاونت های فرهنگی وزارت علوم گفت: تمام این ماموریت ها به صورت سنتی در معاونت فرهنگی وزارت علوم رتق و فتق می شد، به عنوان مثال اگر وزیر علوم گزارشی از معاونت فرهنگی درخواست می کرد، باید با روئسای دانشگاه ها نامه نگاری انجام می شد و با پیگیری های متعدد بعد از گذشت چند ماه می توانستیم گزارش دریافت کنیم.

وی با تاکید براینکه ما مکانیزم هوشمندی برای رصد لحظه ای وضعیت فرهنگی دانشگاه ها نداشتیم افزود: همچنین با مشکل عدم شبکه بودن، کنشگران فرهنگی مجموعه آموزشی عالی کشور مواجه بودیم. دانشگاه ها نیز یک داشبورد مدیریتی خوبی نداشتند تا تصویر مناسبی از دانشگاه ها ارائه دهند، به طبع این یکی از اهداف بزرگ سند دانشگاه اسلامی که بحث رتبه بندی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها بود، مغفول مانده بود. وقتی ما عدد و آماری در دسترسی نداریم و به لحظه نمی توانیم رصد و پایش کنیم امکان اینکه بتوانیم کارنامه فرهنگی دانشگاه و کارنامه رتبه بندی فرهنگی دانشگاه را ارائه دهیم، وجود ندارد.

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: مشکل دیگری که وجود داشت، مشکل در فرایند ها بود. به عنوان مثال یک مجموعه دانشجویی اگر تقاضایی به معاونت فرهنگی ارائه می داد چون نظارتی وجود نداشت و در جایی ثبت نمی شد، ممکن بود رسیدگی نشود. تمام این مسائل دست به دست هم داد تا معاونت فرهنگی مجموعه ای از زیرسامانه ها را که هر کدام متولی یک امر هستند را شکل دهد. این زیر سامانه‌ها باهم یکپارچه شده و سامانه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مجموعه آموزش عالی کشور را تشکیل داد که در واقع «فرهنگ نمایه» دانشگاه است. «فرنما» کارنامه فرهنگی اجتماعی دانشگاه ها است که مجموع آموزش عالی را به تصویر می کشد.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: این سامانه امکان استخراج رزومه فرهنگی دانشجویان کاملا آنلاین بدون مداخله افراد را فراهم کرده است، دانشجویان می توانند رزومه های فرهنگی خود را دریافت کنند. دانشجویی که بخواهد بعد از فارغ التحصیلی وارد بازارکار شود می تواند در کنار رزومه آموزشی و پژوهشی، رزومه فرهنگی خود را هم ارائه دهد که امکان جذب بیشتر در مجموع هایی که دست به استخدام می زنند داشته باشد.

کلانتری گفت: امکانی که سامانه ایجاد می کند تسهیل هوشمندسازی حکمرانی فرهنگی در دانشگاه‌ها است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *