اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
انجمن خبرنگاران علم و فناوری کشور تشکیل می‌شود

انجمن خبرنگاران علم و فناوری کشور تشکیل می‌شود

  • تیر ۲۵, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، روح اله دهقانی فیروزآبادی امروز در اختتامیه جشنواره نانو و رسانه (معرفی برترین‌ها و اثار رسانه‌ای سال در حوزه فناوری نانو) که در محل کتابخانه ملی برگزار شد، با تاکید بر اینکه ترویج علم و فناوری موضوع مهمی است که در برابر قلم‌های فعال در این عرصه خاضعانه و خاشعانه سر تعطیم فرود می‌آوریم، گفت: رسانه، خبر و تولید محتوا از مهم‌ترین ارکانی هستند که مانند آب و غذا به آن نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون عصر ذهن، فکر و شناخت است و از سوی دیگر بحث ترویج علم و فناوری موضوع جدی در سطوح بالا شناخته شده که می‌بایست نهاد‌هایی مانند بنیاد‌های علم به تولید محتوا‌هایی در این زمینه برای ترویج عمومی ذهن بپردازند.

معاون علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با تاکید بر ضرورت ارتقا سطح عادی مردم با علم و فناوری گفت: رسانه‌ها توانایی انتشار یک موضوع به بهترین نحو را دارند به گونه‌ای که آینده مردم را بسازد و سرمایه‌های انسانی را به توسعه علم و فناوری سوق دهد.

فیروزآبادی ادامه داد: رسانه‌های علمی، مورد اطمینان مردم هستند، چون می‌تواند با آگاهی به مردم به وظیفه خود عمل کند.

به گفته وی، اگر تاکنون اساتید و شرکت‌های خوبی به جریان نانو پیوسته اند مدیون رسانه‌ها هستند که محتوای خبری خوب تولید کرده اند.

معاون علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه مرکز توسعه فناوری راهبردی در معاونت علمی به حوزه توسعه علم در کنار تولید پرداخته است، گفت: تا بدین واسطه فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، علوم شناختی، مواد پیشرفته، اپتیک و کوانتوم و… به منصه ظهور برسند.

فیروزآبادی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ ستاد توسعه در معاونت علمی مشغول فعالیت هستند، افزود: این ستاد‌ها همگی بر مبنای جریان‌های قوی دنیا احصا شده اند و نیاز داریم که سال آینده به توسعه برسد. برای این منظور برنامه جدی داریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد توسعه فناوری نانو در راستای ترویج این تکنولوژی در کشور به واسطه رسانه‌ها گفت: افتخار می‌کنم که ستاد نانو  برنامه جدی و منسجمی برای تشخص بخشی به تولیدکنندگان علمی دارد و قرار است با همکاری مرکز فناوری هار راهبردی، کارگاه و برنامه آموزشی ویژه خبرنگاران را برگزار کند.

معاون علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با تاکید بر اینکه قرار است انجمنی از خبرنگاران علم و فناوری کشور تشکیل شود تا جریان علم و فناوری خوب و پرشتاب‌تر حرکت کند، گفت: این انجمن با حمایت معاونت علمی، فنغاوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری راه اندازی خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *