اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
کارخانه نوآوری «پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته» راه اندازی می‌شود

کارخانه نوآوری «پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته» راه اندازی می‌شود

  • تیر ۲۱, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، توسعه زیست‌بوم نوآوری پست و صنایع وابسته مهم‌ترین هدف از امضای توافق‌نامه مشترک میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و شرکت ملی پست عنوان شده است.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شرکت ملی پست با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به امضای سید جواد صدری مهر، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری و محمود لیایی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید.

ایجاد یک زیست‌بوم متمرکز در صنعت پست

در این نشست دوجانبه سید جواد صدری مهر، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه صنعت پست یکی از صنایع مادر در کشور است و گستردگی بسیاری دارد، افزود: راه‌اندازی کارخانه نوآوری پست، در یک مکان تاریخی و بسیار مهم به نام موزه ملی ارتباطات نشان‌دهنده بزرگی شرکت ملی پست است.

صدری مهر با بیان اینکه این مرکز، شتاب‌دهنده‌های مختلف مرتبط با صنعت پست و ارتباطات را در خود جای داده از به کارگیری فضا‌های کار اشتراکی و میزبانی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورمحور در این حوزه خبر داد.

وی گفت: ایجاد یک اکوسیستم متمرکز در کارخانه نوآوری نوید اتفاقات خوب و پیشرو در صنعت پست و سایر حوزه‌های وابسته به آن و همچنین صنعت ارتباطات کشور خواهد بود.

تحول دیجیتال و هوشمندسازی پست

محمود لیایی مدیرعامل شرکت ملی پست نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سال گذشته در رویداد ایده بازار پست وعده راه اندازی کارخانه نوآوری مطرح شد، گفت: امروز با امضای این تفاهم‌نامه کارخانه نوآوری در محل موزه ملی ارتباطات با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری راه‌اندازی خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات افزود: براساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است تا فضای مناسبی از موزه ارتباطات را در اختیار شرکت‌های دانش بنیانی که محصول و یا خدمتی برای ارائه به شبکه پستی دارند قرار دهیم.

وی گفت: ما در شبکه پستی در راستای تحول دیجیتال و هوشمندسازی، نیازمندی‌های خود را در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهیم تا محصول و خدمت مورد نظر را به شرکت ملی پست به عنوان بهره بردار ارائه کنند.

از جمله اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به استفاده از ظرفیت طرفین تفاهم‌نامه برای ایجاد و راه‌اندازی «کارخانه نوآوری پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته» در موزه ملی ارتباطات»، «ایجاد زمینه و بستر لازم برای رشد و توسعه کارآفرینان، صاحبان ایده و واحد‌های فناور»، «احصای چالش‌ها و نیاز‌های فناورانه»، «ایجاد فضای تعاملی با در اختیار قرار دادن امکانات به‌منظور پرورش افراد و گروه‌های فناور»، «کمک به ایجاد زمینه کسب و کار نخبگان کشور» و «کمک به تأمین مالی فعالیت‌های کارآفرینانه از طریق اتصال صاحبان سرمایه به کارآفرینان در حدود قوانین و مقررات» اشاره کرد.

ورود شرکت ملی پست به حوزه تجارت الکترونیک، فرایندی است که از حدود سه سال پیش آغاز شده و از مهرماه ۱۴۰۰ با ایجاد مرکز نوآوری پست، به طور متمرکزتری به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. مرکز نوآوری پست برای شرکت ملی پست فرصتی ایجاد کرده تا این شرکت بتواند به زیست‌بوم نوآوری در حوزه پست و تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته وارد شود. این مرکز در ابتدا، کار خود را با پنج شعبه در شهر‌های تهران، مشهد، اصفهان، یزد و گرگان آغاز و اکنون ۱۲ شعبه دارد و شعب جدیدی نیز در حال تأسیس است. موزه ملی ارتباطات به عنوان شعبه اصلی و مرکزی این مجموعه تحت عنوان کارخانه نوآوری، پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته در حال تجهیز است و به زودی فعالیت خود را با انعقاد این تفاهم نامه آغاز خواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *