اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
اجرای طرح استاد همیار در دانشگاه علوم پزشکی تهران

اجرای طرح استاد همیار در دانشگاه علوم پزشکی تهران

  • تیر ۱۸, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، چهارمین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۴۰۲ با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت در سالن شورای معاونت آموزشی دانشگاه برگزار شد.

در این نشست دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر محسن عباسی مشاور اجرایی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی و فوق‌تخصصی وزارت بهداشت، دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه، دکتر نورمحمدی مدیرگروه معارف اسلامی دانشگاه، دکتر علی اکبر زینالو دبیر شورای طرح استاد همیار دانشگاه، مدیران حوزه آموزش، معاونان آموزشی دانشکده ها و نمایندگان ریاست دانشگاه حضور داشتند.

در این نشست معاون آموزشی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران را یکی از دانشگاه های مطرح کشور دانست و افزود: تلاش ما در آموزش این است که کیفیت را فدای کمیت نکنیم.

وی با بیان اینکه قوانین و مقرارت آموزشی با توجه به شرایط باید پویا و به روز باشد و این به معنی بی ثباتی نیست تصریح کرد: معاونت های آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی بعنوان بازوهای این معاونت باید سعی کنند مسیر آموزش را خوب پیش ببرند و در مسیر پیشرفت حرکت کنند.

دکتر علی اکبر زینالو دبیر شورای طرح استاد همیار دانشگاه نیز در این نشست ضمن توضیحاتی درمورد نحوه اجرا و روند پیشرفت طرح استاد همیار افزود: اساتید همیار باید دانشجویان همتایار را که از دانشجویان سال های بالاتر انتخاب شده اند را با اهداف این طرح آشنا کنند تا بتوانند بهترین بهره وری را در این مسیر به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت این طرح خاطرنشان کرد: دانشجویان با ورود به دانشگاه نباید رها شوند و طرح استاد همیار می تواند این چالش را برطرف کند.

در ادامه معاونان آموزشی دانشکده ها به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود در زمینه مسائل آموزشی و کاری پرداختند. باقری فرد نیز ضمن پاسخ گوی به دغدغه های مدیران و معاونان در خصوص برنامه ها و راهکارهای اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت مطالبی بیان کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این نشست موضوع افزایش ظرفیت فراخوان جذب هیات علمی و بحث بورد تخصصی و فوق تخصصی را با توجه به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران از دغدغه های مهم معاونت آموزشی عنوان کرد و خواستار همکاری بیشتر معاونت آموزشی وزارتخانه در این زمینه ها شد.

دکتر عباسی مشاور اجرایی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی و فوق‌تخصصی وزارت بهداشت ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست به بیان گزیده‌ای از مقررات آموزشی پرداخت و در ادامه در خصوص موضوعاتی از قبیل قوانین و مقرارت درصد قبولی در رشته ها با توجه به نیاز کشور، گواهی بورد تخصصی و مسائل کمیسیون خاص مطالبی را بیان کرد.

در این نشست دکتر نورمحمدی مدیرگروه معارف اسلامی دانشگاه نیز برنامه ها و قوانین و مقرارت گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تهران را تشریح کرد و درباره چالش ها، مشکلات و انتظارات گروه مطالبی را بیان کرد. همچنین از یکایک معاونان و مدیران آموزشی دانشکده ها خواست همچون سابق همکاری لازم با گروه معارف اسلامی دانشگاه را داشته باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *