اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
آیین تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد

آیین تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد

  • تیر ۱۰, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، آیین تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، صادق میرزاده‌مفرد، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه، دکتر محمدعلی اسلامی، معاون فرهنگی و احتماعی دانشگاه، دکتر حامد اسدی، رئیس حراست دانشگاه، مهدی میرزائی‌تبار، مسئول بسیج کارکنان دانشگاه، مسئولان پیشین و جدید و جمعی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه، در سالن شورای حوزه ریاست دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.

دکتر معتمدی در این آیین با قدردانی از مسئولان پیشین بسیج دانشجویی که در یک سال گذشته در میدان بودند و بسیار تلاش کردند، گفت: اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه در سال تحصیلی جاری، با همه وجود پای کار بودند و به دلیل شرایطی که پیش آمد، تعامل ما با آن‌ها بیشتر از سال‌های گذشته بود.

وی با آرزوی سلامتی و موفقیت برای مسئولان جدید بسیج دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی، بیان کرد: امیدوارم مسئولان جدید با استفاده از تجربه‌های قبلی و برنامه‌ریزی مناسب، بتوانند موفق باشند. از اکنون باید به روز‌های پیش رو، ورودی‌ها و سال تحصیلی جدید فکر کنیم. تابستان فرصت خوبی است که مجموعه بسیج بتواند برنامه‌ریزی‌های مطلوب انجام دهد.

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی تاکید کرد: چتر پوشش بسیج، باید چتری فراگیر باشد تا هر کس که علاقه‌مند به نظام انقلاب اسلامی است وارد این فضا شود و ما هم زمینه حضور افراد را فراهم کنیم. نباید هیچ خط کشی داشته باشیم که افرادی را در دایره جمهوری اسلامی بپذیریم یا نپذیریم. نظام جمهوری اسلامی ظرفیت زیادی دارد تا افراد را با سلیقه‌ها و نگاه‌های متفاوت، زیر این مجموعه هدایت کند.

وی گفت: نکته بسیار مهم دیگر این است که مجموعه افرادی که در بسیج دانشجویی مسئولیت اصلی دارند باید بتوانند روز به روز اعتقادات، آگاهی و معرفت خود را افزایش دهند. باید برنامه‌هایی هم برای خود و هم برای دیگران داشته باشیم. همانقدر که به جذب افراد جدید توجه داریم از طرف دیگر هم باید به نیرو‌های بسیجی حاضر در مجموعه، کمک کنیم.

در ادامه آیین، حجت الاسلام اکبری اقدم نیز با اشاره به تعبیر امام (ره) درباره شجره طیبه بودن بسیج، گفت: این تعبیر بسیار به‌جا و به‌حق است. روز به روز ریشه بسیج در سطح زیست جامعه و در ذهن و فکر جوان‌های ارزشی و مذهبی ما در حال قوت است. مجموعه بسیج متشکل از نیرو‌های ارزشی، ولایی، انقلابی و جهادی است که پای در عرصه میدان دارند و خیلی منتظر نمی‌شوند که تامل کنند تا کاری انجام شود یا نشود. نیرو‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری همیشه به‌جا عمل می‌کنند.

وی با بیان البته در دوره ریاست جدید دانشگاه علامه‌طباطبائی، چون رئیس دانشگاه در دوره‌های پیشین مسئول «بسیج اساتید» دانشگاه بود، حال و هوای نیرو‌های انقلابی را دارد و جلوتر از همه ما حرکت می‌کند. آرزوی توفیق دارم برای مسئولان بسیار پرتلاش پیشین بسیج دانشجویی دانشگاه و همه دانشجویانی که کمک کردند تا نیرو‌های بسیجی در شلوغی‌های دانشگاه خوش بدرخشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با آرزوی موفقیت برای مسئولان جدید بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، تاکید کرد: مدیون خون شهدا هستیم، امیدوارم با کمکی که به دانشجویان بسیجی می‌کنیم، پاسخگوی خون‌های ریخته شده باشیم تا آرمان‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری بر زمین نماند و بتوانیم به رسالت خود عمل کنیم.

در بخش دیگری از این آیین، میرزاده‌مفرد گفت: بسیج دانشجویی به دلیل جوان بودن و اتصال آن به محیط علم و دانشگاه، رسالتی سنگین‌تر و جدی‌تر بر عهده دارد. دانشجویان بسیجی حاضرند برای آرمان‌ها و ارزش‌های خود هزینه پرداخت کند، به همین دلیل نخستین نهاد مردمی که توسط اتحادیه اروپا تحریم شد، بسیج دانشجویی است. در این شرایط که دشمنی‌ها سخت‌تر و تحریم‌ها بیشتر می‌شود، همکاری، همدلی و یکی شدن‌ها با کل دانشگاه ضرورت دارد.

وی با اشاره به میدان‌دار بودن بسیج دانشجویی در شلوغی‌های دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جاری، بیان کرد: ما در سازمان بسیج دانشجویی وظیفه خود می‌دانیم، زمینه فعالیت دانشجویان ارزشی را فراهم کنیم تا بتوانیم کار‌های بزرگتری به همت دانشجویان بسیجی رقم بزنیم و فضای دانشگاه را به دست بگیریم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با قدردانی از مسئولان پیشین بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی و آرزوی موفقیت برای مسئولان جدید، گفت: امیدوارم افراد جدید تلاش کنند و کار را به جایی برسانند که باعث خشنودی حضرت، ولی عصر (عج) شوند.

در پایان این آیین «مهیار رحیمی» به‌عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی معرفی و از خدمات «محمد مردانی»، مسئول پیشین بسیج دانشجویی این دانشگاه تقدیر شد. همچنین «ریحانه رحیم پناه» به عنوان مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی معرفی و از تلاش‌های «فاطمه میرزایی»، مسئول پیشین این واحد قدردانی شد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *