اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

بسته سیاستی دانشگاه‌ها در انتخابات ۱۴۰۲ تدوین شد

  • آذر ۲۷, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از  ایرنا، رشید جعفرپور روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: این بسته سیاستی جهت راهبری فعالیت های سیاسی دانشگاهیان بر اساس راهبردهای چهارگانه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت» آماده شده است.

وی یادآور شد: بر اساس این بسته سیاستی؛ تعمیق بصیرت سیاسی، تامین مشارکت حداکثری، زمینه سازی رقابت سالم، گسترش عدالت انتخاباتی، افزایش عقلانیت در رفتار انتخاباتی و ارتقای سواد فضای مجازی دانشگاهیان در زمینه انتخابات در بسترهای نشست، کارگاه، تریبون آزاد، کرسی آزاداندیشی، نشریات، همایش، سخنرانی، فضای مجازی و نقد و نظریه پردازی انجام می گیرد.

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: همچنین در این بسته سیاستی به حمایت حداکثری از تشکل ها و فعالیت های سیاسی تشکل های دانشجویی و اساتید در چارچوب قوانین و مقررات تاکید شده است.

براساس اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، جعفرزاده تاکید کرد: هدف از تدوین بسته سیاستی انتخابات زمینه سازی جهت مشارکت حداکثری جامعه دانشگاهی، گفتمان سازی و فرهنگ سازی، رشد دانش سیاسی و آموزش مهارت های کنش سیاسی، تقویت مردم سالاری دینی با اعتقاد به نظام مبتنی بر ولایت فقیه، کمک به برگزاری انتخابات سالم، تبیین و تحلیل تجربه انتخابات و همچنین ایجاد وحدت رویه و نظام مند کردن فعالیت دانشگاه ها در انتخابات پیش رو بیان شده است.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *