اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
سهم آموزش مهارتی در برنامه هفتم توسعه ۵۰ درصد پیش بینی شد

سهم آموزش مهارتی در برنامه هفتم توسعه ۵۰ درصد پیش بینی شد

  • تیر ۵, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی باقر طاهری نیا درمورد ساختار ستادی کنگره ملی آموزش هدفمند مهارتی و نیاز محور که صبح امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد گفت: وزیر علوم رئیس کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور است و ۱۸ نشست علمی به عنوان پیش نشست برگزار شد.

رئیس مجمع پژوهشگاه‌های کشور در ادامه به دلایل برگزاری این کنگره اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همواره به نیاز آموزش مهارتی و ضرورت اشتغال دانش اموختگان تاکید کرده اند، همچنین سند تحولی دولت سیزدهم نیز بر توسعه آموزش مهارتی تاکید دارد.

طاهری نیا لایحه برنامه هفتم توسعه و تبصره ۲ ماده ۹۴ آن را دلیل دیگری برای اقدامات لازم جهت افزایش آموزش مهارتی عنوان کرد و یادآور شد: این ماده به افزایش آموزش مهارتی در وزارت علوم و وزارت بهداشت تاکید دارد، آیین نامه اجرایی این بند باید تنظیم شود و یکی از دلایل برگزاری کنگره رسیدن به آیین نامه این ماده است، بنابراین کنگره اقدام پیش‌دستانه برای اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه است.

وی به آمار اشتغال دانش آموختگان اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین اشتغال به دکتری تخصصی و دانش آموختگان علوم پزشکی متعلق است.

رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در مورد مساله آموزش مهارتی و تعریف این آموزش هم گفت: برداشت‌های مختلفی از آموزش مهارتی وجود دارد و باید بر سر این تعریف نیز به توافق برسیم. دانشگاه‌های مهارتی یعنی دو دانشگاه جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای بخشی از آموزش مهارتی را برعهده دارند، ولی دانشگاه‌های دیگر مانند دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های دستگاه‌های اجرایی نیز آموزش مهارتی دارند.

طاهری نیا تاکید کرد: تدوین کلیات آیین نامه اجرایی موضوع تبصره ۲ ماده ۹۴ باید خروجی نهایی این کنگره باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *