اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
6 ویژگی خاص دانشجویان در دوران پساکرونا

۶ ویژگی خاص دانشجویان در دوران پساکرونا

  • تیر ۳, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از فرهیختگان، سه سالی که دنیا درگیر مقابله با همه‌گیری کرونا بود، تقریبا تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و حتی مدارس تمام مقاطع در کشورهای مختلف تعطیل بودند و آموزش‌ها در بستر فضای مجازی و به‌صورت آنلاین برگزار می‌شد. این آموزش‌های از راه دور شاید خیال مسئولان مدارس و دانشگاه‌ها را از سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان راحت‌تر کرد، اما از سوی دیگر تبعات بسیار مخربی روی سلامت روان آنها به‌جا گذاشت که سرمنشأ بسیاری از چالش‌های دیگر محسوب می‌شود. universitybusiness در گزارشی که از سوی شرکت EAB منتشر شده، به این موضوع پرداخته که دانش‌آموزان دبیرستانی در دوران کرونا تجربیات تلخی را در آموزش‌های فردی پشت‌سر گذاشتند که می‌تواند تجربه آنها از ورود به دانشگاه را تحت تاثیر قرار دهد و به این نکته تاکید شده که آموزش عالی باید برای رفع چنین چالش‌هایی راهکاری بیندیشد. شرکت EAB تغییرات متحول‌کننده را از طریق پیش‌بینی‌های مبتنی‌بر داده و بهترین قابلیت‌های کلاس‌های درسی را در پنج حوزه ثبت‌نام، موفقیت دانش‌آموزان، تحلیل و داده، استراتژی نهادی، تنوع و برابری و شمول هدایت می‌کند.
دانش‌آموزان دبیرستانی که در آستانه ورود به دانشگاه‌ها هستند، در دوران همه‌گیری کرونا تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، چند ماه آینده با ورود به دانشگاه تجربه جدیدی از کلاس‌های حضوری خواهند داشت که بعد از حدود سه سال دور بودن از فضاهای آموزشی و کسب تجربه حضور در کلاس درس، به‌طورقطع با چالش‌هایی روبه‌رو خواهند شد. باوجوداین انتظار می‌رود موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها از سواد دیجیتال خود برای پیشبرد این فضا بهره‌مند شوند و منابعی را ارائه دهند که بتواند رشد متوقف شده آموزشی در دوران همه‌گیری کرونا و قرنطینه‌های طولانی‌مدت را جبران کنند. در این بررسی‌ها بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز دبیرستانی، مشاور، والدین و گروه‌های ثبت‌نام دانشگاهی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

متن کامل را اینجا بخوانید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *