اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
وجود بیش از ۷۰ سرور مجازی برای ارائه خدمات در دانشگاه شهرکرد

وجود بیش از ۷۰ سرور مجازی برای ارائه خدمات در دانشگاه شهرکرد

  • خرداد ۳۰, ۱۴۰۲

مدیر اداره فناوری اطلاعات دانشگاه شهرکرد گفت :مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه شهرکرد با به کارگیری بیش از ۷۰ سرور مجازی و نرم افزار در سیستم های آموزشی، پژوهشی، خدماتی، مالی، حسابداری و … ارائه خدمات مختلفی را برای دانشگاه شهرکرد فراهم کرده است.

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از  خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،مدیر اداره فناوری اطلاعات دانشگاه شهرکرد، با بیان اینکه دانشگاه شهرکرد بالغ بر ۷ هزار دانشجو، ۳۵۰ عضو هیات علمی و نزدیک به ۴۰۰ عضو غیر هیات علمی دارد، گفت: از چند سال پیش قسمت زیادی از خدمات و فرآیندهای دانشگاه شهرکرد بر بستر نرم افزارها و زیرساخت های مختلف آماده و ارائه می شود و به جرات می توان گفت که عمده خدمات و فرآیندهای دانشگاه بر اساس نرم افزارهای مختلف در حال انجام است.

دانشگاه شهرکرد به طور کامل بر بستر فیبر نوری است

دکتر هادی خسروی ادامه داد: علی رغم وسعت زیاد دانشگاه شهرکرد، کل دانشگاه بر بستر فیبر نوری است و بالای ۶ هزار متر فیبر نوری در سطح دانشگاه راه اندازی شده است و کل مجتمع های مسکونی و دانشکده ها که به لحاظ جغرافیایی در فواصل زیادی نسبت به هم قرار گرفته اند، بر اساس فیبر نوری به یکدیگر متصل اند.

دکتر خسروی به سایر اتصالات دانشگاه شهرکرد از جمله: سوییچ های مدیریتی در ناحیه ۲ و ۳ شبکه، خدمات مختلف شبکه مثل DNS و DHCP و از همه مهمتر IP های ثبت شده به نام دانشگاه شهرکرد اشاره کرد و افزود: IP های ثبت شده به نام دانشگاه شهرکرد باعث شده است بتوانیم خدمات بهتر و باکیفیت تری را به دانشگاهیان گرامی ارائه دهیم.

افتتاح مرکز داده جدید دانشگاه شهرکرد در سال ۱۴۰۱ با ظرفیت ذخیره سازی بالای ۲۵۰ ترابایت

مدیر اداره فناوری اطلاعات دانشگاه شهرکرد با اشاره به راه اندازی مرکز داده جدید دانشگاه شهرکرد در سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: مرکز داده دانشگاه شهرکرد با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال با امکانات کامل از جمله: دو دستگاه G۱۰ که جزء به روزترین سرورهای دنیا است، یک دستگاه G۹، پنج دستگاه G۸، هفت دستگاه G۶ و G۵، دو دستگاه Storage SAN، یک دستگاه NAS Storage، یک دستگاه فایروال سیسکو و با ظرفیت ذخیره سازی بالای ۲۵۰ ترابایت راه اندازی شد.

دکتر خسروی ادامه داد: علاوه بر مرکز داده دانشگاه شهرکرد، مرکز محاسبات سریع و سرورهای آزمایشگاه پردازش تصویر از دیگر امکانات موجود در دانشگاه شهرکرد است که مجموعه این سه مرکز باعث شده است بتوان خدمات بسیار خوبی به دانشجویان و اساتید دانشگاه ارائه کرد.

دانشگاه شهرکرد دارای بالاترین پهنای باند دستگاه های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری

مدیر اداره فناوری اطلاعات دانشگاه شهرکرد تاکید کرد، بالاترین پهنای باند دستگاه های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری، با پهنای باند اینترنت mbps ۸۰۰ را دانشگاه شهرکرد دارد که از طریق آنتن رادیویی مربوط به شرکت رسپینا این خدمات را دریافت می کند.

وجود بیش از ۷۰ سرور مجازی برای ارائه خدمات در دانشگاه شهرکرد

دکتر هادی خسروی گفت: مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه شهرکرد با به کارگیری بیش از ۷۰ سرور مجازی و نرم افزار در سیستم های آموزشی، پژوهشی، خدماتی، مالی، حسابداری و … ارائه خدمات مختلفی را برای دانشگاه شهرکرد فراهم کرده است.

دانشگاه شهرکرد جزء سه دانشگاه اول کشور دراتصال به پنجره واحد دولت هوشمند در کشور

مدیر اداره فناوری اطلاعات دانشگاه شهرکرد در خصوص پنجره واحد خدمات دانشگاهی کشورگفت: پنجره واحد خدمات دانشگاهی کشور، پروژه بسیار خوبی است که در سطح کشور عملیاتی شده است، اینکه یک کاربر بتواند با یک اکانت به تمام سامانه های دستگاه های اجرایی متصل شده و نیاز به نگهداری اکانت و رمز های مختلف نداشته باشد، اتفاق خوبی است و بنده به نوبه خود از دستگاه های مختلفی که جهت ایجاد پنجره واحد خدمات کشور و متعاقب آن پنجره واحد خدمات دانشگاهی کشور زحمت کشیده اند تشکر می کنم.

دکتر خسروی خاطرنشان کرد: دانشگاه شهرکرد جزء سه دانشگاه اول کشور بود که به پنجره واحد خدمات دانشگاهی کشور متصل شده و تا کنون چهار سامانه رزرو منابع، سامانه امور مهارتی و سامانه کنفرانس ها و همایش ها به این سامانه متصل شده است و کاربران می توانند تمام خدمات مورد نیاز خود در این چهار سامانه را دریافت کنند.

وی افزود: سامانه هایی که در دانشگاه شهرکرد صرفا استفاده داخلی دارند، در فاز دوم اتصال قراردارند و با صلاح دید مراجع بالادستی و دستورات ابلاغی، اینها را هم می توان به پنجره واحد خدمات دانشگاهی کشور متصل کرد.

مدیر اداره فناوری اطلاعات دانشگاه شهرکرد در رابطه با چالش ها و موانع موجود در مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه شهرکرد گفت: از دید بنده مهمترین چالشی که داریم نیروی کارآمد و متخصص است. بنده فکر می کنم اگر بتوان راهکاری پیدا کرد که مراکز فناوری اطلاعات بتواند نیروهای متخصص مورد نیاز خود را جدای از فرآیند سنتی آزمون، جذب کند بسیار بهتر و کارآمدتر خواهد بود.

دکتر خسروی ادامه داد: نگهداشت نیروهای متخصص هم کار دشواریست که باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه نیرویی که توانایی کار با زیرساخت و تجهیزات شبکه را داشته و برنامه نویس خیلی خوبی باشد، باید حقوق و مزایای متناسب دریافت کند و باید به دنبال راهکاری برای پرداخت حقوق مناسب به نیروی متخصص باشیم.

مدیر اداره فناوری اطلاعات دانشگاه شهرکرد افزود: ده ها پروژه و امکان مختلف را می توان در دانشگاه راه اندازی کرد اما باید بودجه آن تامین شود و درحال حاضر از نظر بودجه و امکاناتی که در اختیارمان است متاسفانه نمی توانیم خیلی از خدمات و امکانات را عملیاتی کنیم، به عنون مثال: پروژه اخیری که می خواهیم راه اندازی کنیم، پروژه سرویس Voip است که کادر اداره فناوری اطلاعات به لحاظ فنی به راحتی می توانند این کار را انجام دهند اما در بحث خرید زیرساخت ها و سخت افزارهای مورد نیاز بودجه لازم پیش بینی نشده است و به تبع آن نمی توان پروژه را پیش برد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *