اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
تیم دانشگاه علامه طباطبائی جایزه دومین لایحه برتر دنیا را کسب کرد

تیم دانشگاه علامه طباطبائی جایزه دومین لایحه برتر دنیا را کسب کرد

  • خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تیم دانشگاه علامه طباطبائی در موت کورت دیوان کیفری بین‌المللی ۲۰۲۳ (ICC Moot Court Competition) جایزه دومین لایحه برتر دنیا در نقش دادستانی را به خود اختصاص داد.

این تیم ۴ نفره با مربیگری علی مسعودیان و صدرا پیرنیاکان و با نقش‌آفرینی مؤثر اعضای خود، آلاله قنبری و مهسا حسین به دور بین‌المللی مسابقات شبیه‌سازی دیوان کیفری بین‌المللی ۲۰۲۳ راه پیدا کرد. تیم دانشگاه علامه طباطبائی در مرحله شفاهی با تیم‌هایی از کشور‌های هند، چین، انگلستان، کانادا و اوکراین به رقابت پرداخت و با نگارش لایحه کتبی به زبان انگلیسی در نقش دادستانی موفق شد در مسابقات امسال عنوان دومین لایحه برتر دنیا در نقش دادستانی را از آن خود کند. کسب این عنوان در تاریخ موت کورت آی سی سی در ایران بی سابقه است.

این موفقیت در حالی به دست آمد که ۸۵ تیم از ۵۵ کشور در این دور از رقابت‌ها شرکت کردند و حضور دانشگاه‌هایی مانند سوربون فرانسه، دانشگاه‌هایی از کشور‌های ایالات متحده آمریکا، انگلستان، چین، کانادا، آلمان، سنگاپور، اندونزی، هند و هلند، درخشش تیم دانشگاه علامه طباطبائی را در این زمینه، برجسته‌تر می‌کند.

مسابقات موت کورت آی سی سی (شبیه‌سازی دیوان کیفری بین‌المللی) بزرگترین و مطرح‌ترین مسابقه در زمینه حقوق کیفری بین‌المللی در دنیا است که توسط دانشگاه لایدن هلند و با همکاری مؤسسه مطالعات حقوق بین‌الملل گروسیوس برگزار می‌شود. دور بین‌المللی این مسابقات هر ساله در شهر لاهه هلند برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *