اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
انعقاد تفاهم نامه همکاری هیات پهلوانی استان با دانشگاه لرستان

انعقاد تفاهم نامه همکاری هیات پهلوانی استان با دانشگاه لرستان

  • خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

به گزارش خبرآنلاین لرستان، نشست انعقاد این تفاهم‌نامه با حضور علی نظری رئیس دانشگاه لرستان،علی‌اصغر حسین‌پور سرپرست هیات پهلوانی و زورخانه‌ای استان لرستان، شهرام رهنما مدیر حوزه ریاست دانشگاه لرستان، اقبالی رئیس اداره تربیت بدنی این دانشگاه و سیدمحمد موسوی، دبیر هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان لرستان، در حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه به امضای نظری، رئیس دانشگاه لرستان و حسین‌پور، سرپرست هیات پهلوانی و زورخانه‌ای استان لرستان رسید و مبادله شد.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این نشست، گفت:هرچقدر فعالیت‌ها و زیرساخت‌های ورزش و تربیت‌بدنی در سطح دانشجویان گسترش یابد خود به خود، میزان و سطح آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی تقویت و گسترش ورزش در جامعه را از عوامل مهم نشاط اجتماعی و تندرستی و سلامتی جامعه دانست.

رئیس دانشگاه لرستان درباره موضوع تفاهم‌نامه تصریح کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، ورزشی است که در تناسب با فرهنگ اسلامی، ایرانی و یک ورزش ریشه‌دار در تاریخ و فرهنگ ایران است.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: ورزش زورخانه‌ای فقط جنبه ورزشی ندارد بلکه آموزش‌های فرهنگی و اخلاقی همچون تواضع، احترام به پدر و مادر، احترام به استاد و دیگران را هم در بطن خود دارد.

علی نظری گفت: ما از گسترش ورزش در سطح دانشگاهیان به ویژه دانشجویان، استقبال و حمایت می‌کنیم.

رئیس دانشگاه لرستان از مدیریت اداره تربیت بدنی دانشگاه لرستان خواست همه ظرفیت خود را به‌کار گیرد تا مفاد تفاهم‌نامه مذکور، به‌صورت کامل و جامع، اجرا و عملیاتی شوند.

علی نظری گفت: در چارچوب سیاست تحول آموزشی مدنظر وزارت علوم، رشته یا رشته‌های ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در دانشگاه لرستان ایجاد شود.

سرپرست هیات پلهوانی و زورخانه‌ای نیز در این نشست، گزارشی از مهم‌ترین فعالیت‌های هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان لرستان ارائه کرد.

علی اصغر حسین‌پور تاکید کرد : ارتباط بین دانشگاه لرستان به عنوان یک نهاد علمی با هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان لرستان بایستی گسترش یابد تا با همکاری یکدیگر، ورزش و فرهنگ پهلوانی در جامعه به‌ویژه در سطح جوانان و دانشجویان، گسترش یابد.

 

منبع:خبرآنلاین

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *