اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
برگزاری نشست هم‌اندیشی دانشجویی جایزه نواوری اجتماعی

برگزاری نشست هم‌اندیشی دانشجویی جایزه نواوری اجتماعی

  • خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هدف جایزه نوآوری اجتماعی ترویج گفتمان در بین اقشار مختلف مردم و به ویژه دانشجویان و جوانان است؛ در همین راستا، نشست هم اندیشی دانشجویی جایزه نوآوری اجتماعی روز یکشنبه ۲۱ ام خرداد ۱۴۰۲ در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد. این نشست با رویکرد توجه به ظرفیت عظیم جامعه دانشگاهی کشور و با نگاه فعال سازی پتانسیل‌ها برای حل معضل‌های اجتماعی توسط دانشجویان و دانشگاهیان در بستر جایزه نواوری اجتماعی برگزار گردید.

سلسله نشست‌های هم اندیشی دانشجویی جایزه نوآوری اجتماعی با همراهی خانه خلاق مهرسا به عنوان همکار بخش دانشجویی جایزه نوآوری اجتماعی و با هدف ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

در این همایش که با حضور تعدادی از رؤسا، استادان، شرکت‌های مستقر در پارک علوم و صنایع نرم و فرهنگی و دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، مبنا بر آن قرار گرفت که با استفاده از خرد جمعی، گام‏های عملیاتی بعدی برای استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه در راستای پیشبرد اهداف جایزه و همچنین گفتمان سازی پیرامون مفهوم نواوری اجتماعی در دانشگاه‌ها برداشته شود.

در این نشست خانه خلاق مهرسا، جایزه نوآوری اجتماعی را فرصت بزرگی برای ترویج کارافرینی اجتماعی در دانشگاه‌ها دانست و به شرح نقاط ضعف و گلوگاه‌های شناسایی شده و موارد قابل رفع در این حوزه پرداخت.

در ادامه، محمد رسولی، دبیر جایزه نوآوری اجتماعی به توضیح فرایند‌ها و محور‌های جایزه پرداخته و حوزه‏های همکاری میان استارتاپ ها، پارک‌های علم و فناوری، دانشکده‏ها و ارکان مختلف دانشگاهی و علمی کشور را در این جایزه برشمردند.

پس از آن دانشجویان به بیان نظرات خود در راستای کمک به هم‌افزایی بیشتر در این مسیر و استفاده از استعداد‌ها و دستاورد‌های موجود خود پرداختند که در این بین بهره گیری از فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت افزوده، گردشگری تجربه گرا و قصه گویی و بازی وارسازی از جمله حوزه‌های مورد تاکید برای همکاری‌های دانشجویی بود. نگاهی فراتر از آموزش و تلاش برای نگاه انسان محور در حل معضلات از جمله مواردی بود که توسط اقای کچویی ریاست دانشکده علوم انسانی دانشگاه علم و فرهنگ بیان شد. وی در ادامه با تاکید بر تلاش برای ایجاد ارزش افزوده برای دانشجو و گفتمان سازی در قالب نواوری اجتماعی پرداختند.

فواد نجم الدین معاون نوآوری بنیاد توسعه کسب و کار دانشگاه ضمن اشاره به طرح‌ها و کسب و کار‌های متداول در حوزه‌ی نوآوری اجتماعی که هرساله در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف به منظور حل یک معضل اجتماعی بدون داشتن توقع مالی توسط افراد دغدغه‌مند انجام و راه اندازی می‌شود، به منظور بهبود روند کاری این طرح‌ها و کسب و کارها، پیشنهادات ارزنده‌ای از جمله تسهیل ایجاد اجتماع‌های متشکل از افراد فعال در حوزه نوآوری اجتماعی، دعوت دانشجویان به مشارکت و پیوستن به جمع نوآوران اجتماعی و فعالیت‌های اجتماعی و ایجاد اتصالات حرفه‌ای بین افراد فعال در حوزه‌ی نوآوری اجتماعی را ارائه دادند.

محمدصادق بیجندی از اساتید دانشگاه در ابتدا ضمن بررسی جنبه‌های مختلف این رویداد و جایزه نوآوری اجتماعی به ابعاد مثبت این جایزه اشاره کردند و برگزاری این جایزه را فرصتی برای ترویج و فرهنگ سازی مفهوم مسئولیت‌های اجتماعی در کشور عزیزمان ایران دانستند. به علاوه ایشان تصریح کردند، به منظور ترویج و گسترش این فضا بایستی از ظرفیت‌های دانشگاه استفاده بیشتری شود و دانشگاه محلی باشد جهت جریان سازی فعالیت‌های اجتماعی خصوصا در حوزه نوآوری‌های اجتماعی.

در پایان جلسه، ضمن بررسی راه حل‌ها و پیشنهادات ارزشمند ارائه شده در این نشست برای ترویج فرهنگ نوآوری اجتماعی و طرح ریزی یک برنامه راهبردی، بر ادامه داشتن این سلسله نشست‌ها در سایر دانشگاه‌های کشور تاکید شد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *