فروردین ۹, ۱۴۰۳

لزوم راه اندازی مرکز کاریابی و ایجاد مدرسه اشتغال در دانشگاهها

  • آذر ۱۰, ۱۴۰۰

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم بر ضرورت توجه به بحث کارآفرینی در دانشگاه ها تأکید و پیشنهاد ایجاد مرکز کاریابی و مدرسه اشتغال در دانشگاه ها را نیز ارائه کرد.

 علی خیرالدین در اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پارک های علم و فناوری که با محوریت «تبیین برنامه های هفته پژوهش و فناوری ۱۴۰۰» در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، گفت: از سال ۱۳۸۳ که بحث تغییر نام وزارت علوم اتفاق افتاد وظایف بسیار زیادی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محول شده به ویژه در حوزه فناوری.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هماهنگی های صورت گرفته، معاونت فناوری و نوآوری شکل گرفت.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با بیان اینکه بحث های پژوهش بنیادی و تبدیل ایده به محصول برعهده این وزارتخانه است تصریح کرد: در بخش خلق نوآوری و فناوری باید فعالیت های بیشتری صورت گیرد.

خیرالدین بر ضرورت توجه به بحث کارآفرینی در دانشگاه ها تأکید و پیشنهاد ایجاد مرکز کاریابی و ایجاد مدرسه اشتغال در دانشگاه ها را نیز ارائه کرد.

وی افزود: تحقیقات بنیادی بسیار مهم هستند البته همه تحقیقات بنیادی نیستند؛ بخشی باید توسعه ای و نیاز محور باشند.

به گفته معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، باید گفتمان فناوری را در کشور گسترش دهیم و هفته پژوهش و فناوری بهترین بستر برای این مهم است.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اتاق فکر دولت است. ۱۶ اتاق فکر در وزارت علوم ایجاد شده و پیشنهاد می دهم این اتاق‌های فکر در دانشگاه‌ها نیز شکل گیرد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *