اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
جزئیات برگزاری دوره توانمندسازی دستیاران آموزشی دانشگاه آزاد

جزئیات برگزاری دوره توانمندسازی دستیاران آموزشی دانشگاه آزاد

  • خرداد ۳, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، عباس اشرفی رئیس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل دوره توانمندسازی دستیاران آموزشی (دانشجویان ی دانشگاه آزاد اسلامی) را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و واحد‌های ویژه دانشگاه ابلاغ کرد.

این دستورالعمل در راستای اجرایی کردن مفاد سند تحول و تعالی دانشگاه منطبق با راه‌کنش‌ها و اقدامات کلان بسته کاری «ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی مبنی بر برگزاری دوره‌های مستمر توجیهی و ارزیابی در جهت حداکثر انطباق فکری و روشی با مبانی تربیتی توحیدی و شیوه‌های آموزشی نوین تحول‌آفرین» ابلاغ شده است.

براساس بند‌های این دستورالعمل؛ توانمندسازی دستیاران آموزشی (دانشجویان ی دانشگاه آزاد اسلامی) در سه دوره برگزاری خواهد شد که دوره اول شامل ۱۶ ساعت آموزش، دوره دوم ۸ ساعت آموزش و دوره سوم شامل ۱۶ ساعت آموزش خواهد بود.

«آشنایی با ساختار و فعالیت‌های تحولی دانشگاه»، «آشنایی با آداب و ضوابط استانی»، «آشنایی با سامانه آموزشیار»، «طراحی آموزشی»، «اصول تعلیم و تربیت اسلامی» و «کارآمادگی- آموزش‌های مهارت‌افزا» ازجمله عناوین دوره اول توانمندسازی است. دوره دوم توانمندسازی با عنوان «طرح ملی اعتلا» برگزار خواهد شد. دوره سوم نیز با عناوین «روش‌ها و فنون تدریس و کلاس‌داری»، «آشنایی با سامانه پژوهشیار»، «روش تحقیق»، «روانشناسی آموزشی و یادگیری عمیق»، «ارزش‌یابی آموزشی» و «موضوعات ویژه» برگزار خواهد شد.

براساس دستورالعمل دوره توانمندسازی دستیاران آموزشی (دانشجویان ی دانشگاه آزاد اسلامی)؛ شرکت در دوره‌های فوق الزامی بوده و به صورت حضوری مجموعاً ۴۰ ساعت در واحد‌های دانشگاهی یا استان برگزار می‌شود. در پایان دوره گواهینامه اعطا خواهد شد و همچنین شرکت در این دوره‌ها رایگان است.

در این دستورالعمل آمده است: دستیاران آموزشی موظفند دوره اول را تا پایان شهریور ۱۴۰۲، دوره دوم را تا انتهای بهمن ۱۴۰۲ و دوره سوم را تا پایان خرداد ۱۴۰۳ بگذرانند. در تمامی دوره‌های فوق باید موارد مرتبط با دانشجویان غیرایرانی دانشگاه در فصل‌های دوره مدنظر قرار گرفته و تدریس شود.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *