اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
هفته سرا‌های دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان آغاز شد

هفته سرا‌های دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان آغاز شد

  • اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد سرا‌های (خوابگاه‌ها) دانشجویی، خانه دوم دانشجو معلمان است که اثر مهم و بسزایی در علم آموزی و نیز شکل‌گیری رفتار‌های اجتماعی دارد.

براین اساس خوابگاه‌های دانشجویی به عنوان جوامع یادگیرنده، ابزاری برای بهبود فرآیند یادگیری محسوب می‌شوند که با برنامه ریزی‌های انجام شده به دنبال افزایش رضایت مندی و امید، شادی و نشاط توجه بیشتر به دانشجومعلمان عزیز ساکن در سرا‌های دانشجویی هستیم.

دانشگاه فرهنگیان، تمرکز و توجه بیشتر به مسائل و مشکلات سرا‌های دانشجویی، ارتقای کیفیت زندگی و ایجاد فضای نشاط و شادکامی در بین دانشجویان، برگزاری هفته سرا‌های دانشجویی به صورت هماهنگ با کل دانشگاه‌های سراسر کشور، را از اهداف برنامه‌های آتی خود عنوان کرد.

بر این اساس، شعار امسال هفته خوابگاه‌های این دانشگاه، «خوابگاه دانشجویی؛ عرصه مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی» است در این راستا عناوین روز‌های هفته با هدف ارتقای توانایی فردی، کسب مهارت‌ها زندگی و مشارکت اجتماعی، مشارکت خیران، حمایت مسئولان و کمک نهاد‌های اجتماعی، ایده پردازی خودشناسی، خودسازی و اخلاق و غذای سالم، بهداشت و سلامت به استان‌ها اعلام شده است.

هفته سرا‌های دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان آغاز شد

دانشگاه فرهنگیان تاکید دارد که پردیس‌ها و مراکز آموزش عالی تابعه با تشکیل کمیته‌ای موقت متشکل از رئیس پردیس، معاونان، سرپرستان شبانه روزی، مشاوران، کارشناسان دانشجویی، کارشناسان تربیت بدنی و فرهنگی، اعضای شورای صنفی –رفاهی و انجمن‌های علمی و فرهنگی دانشجویی بستر مناسب را برای اجرای بهینه برنامه‌های خلاقانه فراهم نمایند.

به مناسبت گرامیداشت این هفته در سرا‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور متنوعی اجرا می‌شود که برخی از این برنامه‌ها عبارتنداز برپایی نمایشگاه صنایع دستی، سوغات اقوام ایرانی و دست ساخته ­های دانشجویی. برگزاری ایستگاه‌های سلامت با انجام خدماتی همچون واکسیناسیون آنفلوانزا، واکسیناسیون هپاتیت، تعیین گروه خونی، تعیین فشار خون، قند خون و معرفی طب سنتی؛ تقدیر و معرفی دانشجومعلمان فعال و موفق در عرصه‌های فرهنگی اجتماعی، تقدیر از سرپرستان شبانه روزی موفق سرا‌های دانشجویی؛ برگزاری مسابقه آشپزی با اولویت غذای سالم و کم هزینه؛ برگزاری سلسله جلسات و نشست حلقه ­های معرفت؛ حضور منسجم و فراگیر دانشجو معلمان در نماز عبادی- سیاسی جمعه، اجرای مراسم شبی با شهید در پردیس‌ها و مراکزی که منور به قبور مطهر شهید هستند.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *