اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳
دیدار دهقانی فیروزآبادی با دستیار ویژه رئیس جمهوری روسیه

دیدار دهقانی فیروزآبادی با دستیار ویژه رئیس جمهوری روسیه

  • اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو نشست روح‌الله دهقانی فیروز‌آبادی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و فورسنکو دستیار ویژه رییس جمهوری روسیه با حضور هیئت همراه در صبح روز دوشنبه در معاونت علم و فناوری رییس جمهوری برگزار شد.

دهقانی فیروزابادی در ابتدای نشست گفت: کشور روسیه با توجه به قدمت علمی و فناوری جز بازیگران اصلی علم و فناوری به حساب می‌آید. در توانمندی‌های علم و فناوری روسیه دنیا معترف به قدرت روسیه است.

وی با اشاره به توامندی ایران در حوزه علم و فناوری ادامه داد: جمهوری اسلامی نیز توانمندی‌های خوبی در زمینه علم و فناوری به دست آورده است. با توجه به شرایط روز دنیا به نظر نمی‌رسد همکاری بین ایران و روسیه و دیگر کشور‌هایی مثل چین می‌تواند خیلی موثر باشد. ما علاقه‌مندیم در حوزه‌های علمی، همکاری پایدار با کشور دوست و همسایه روسیه داشته باشیم.

دهقانی با اشاره به فعالیت کشور در حوزه‌های مختلف فناوری گفت: ایران در حوزه‌ای مختلف تکنولوژی، نانو تکنولوژی، زیست فناوری و ارتباطات موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده و بنظر میرسد که الان زمان مناسبی برای شکل‌گیری همکاری‌های دوجانبه است.

معاون علم و فناوری رییس جمهور افزود: پیشنهاد می‌کنم کمیته عالی همکاری‌های ایران و روسیه به طور جدی شروع به فعالیت کند تا بتواند دستاورد‌های بسیاری داشته باشد. احیای این کمیته محور خوبی برای گفتگو‌ها و همکاری‌های بعدی خواهد بود.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *