اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت در قالب آثار هنری در جشنواره جان فدا

گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت در قالب آثار هنری در جشنواره جان فدا

  • اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۲

به گزارش‌ خبرنگار مهر، هادی مشرف زاده پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری اولین جشنواره هنری وادبی جان فدا با محوریت مقاومت و انقلاب اسلامی اظهار داشت: افزایش تولیدات فرهنگی در قالب آثار هنری و همچنین فرصتی برای استعدادیابی هنرمندان انقلابی از اهداف این جشنواره است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تأثیرگذاری بالای زبان ادب و هنر، گفت: هدف اصلی جشنواره گسترش فرهنگ غنی ایثار و شهادت، نوع دوستی و … در قالب آثار هنری و ادبی که قطعاً تأثیر بسیاری بر اقشار مختلف جامعه دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان بیان داشت: در واقع برگزاری این جشنواره که مخاطب اصلی آن دانشجویان و قشر دانشگاهی است به گسترش مناسبات فرهنگی بین دانشگاهیان کمک می‌کند.

دانشگاه بهترین مکان گفتمان‌سازی مفاهیم مقاومت است

حجت الاسلام علیرضا جواد کلباسی نیز در ادامه گفت: اصل و اساس این جشنواره حول محور شخصیت جامع شهید حاج قاسم سلیمانی برپا شده که از ایشان به عنوان مکتب سلیمانی یاد می‌شود و صدق و اخلاص او بسیار شاخص است.

وی ادامه داد: عظمت و اقتدار این شهید نشان دهنده شخصیت والای اوست که حتی برخی با شنیدن نام او رعشه بر بدن‌های آنان ایجاد می‌شود و یادآور مقاومت است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره خاطر نشان کرد: در واقع به دنبال گفتمان‌سازی این شخصیت هستیم و سردار سلیمانی ملی‌ترین و امتی‌ترین شهید این کشور شد زیرا با شهادت او ده‌ها میلیون نفر در تشییع این شهید شرکت کردند و در میان امت‌های مختلف اسلامی روز به روز ابهت و نام و یاد سردار زنده‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم قدم‌های پر خیر و برکتی در معرفی این شهید برداریم، افزود: بهترین مکان برای گفتمان‌سازی و ترویج مفاهیم دانشگاه است و به همین خاطر این جشنواره ویژه عموم دانشگاهیان استان اصفهان برگزار می‌شود.

جریان‌سازی با محوریت انقلاب اسلامی توسط دانشجویان

سید محمد قلمکاریان نیز با بیان اینکه جشنواره جان فدا نخستین جشنواره در سطح استان است، اظهار داشت: کارکنان و اساتید و دانشجویان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و سال آینده به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: محوریت آن گسترش فرهنگ غنی مقاومت، معنویت گرایی، استکبارستیزی، تعهد و ایمان، مناسبات فرهنگی و … است و همه دانشگاهیان با این موضوع همراه شدند.

دبیر علمی جشنواره با تاکید بر جریان سازی با محوریت انقلاب اسلامی، تصریح کرد: دانشجویان افسران جنگ نرم هستند که در واقع پایه‌های شکل‌گیری این گفتمان‌سازی توسط دانشجویان در دانشگاه شکل می‌گیرد و می‌تواند به جامعه نیز تسری بخشد.

وی ادامه داد: در این راستا جلساتی با کانون‌ها، انجمن‌ها، تشکل‌ها و نشریات دانشگاه و بسیج اساتید برگزار شده که آنها نیز همکاری و مشارکت خوبی داشتند.

هر اندیشه و کلامی در قالب هنر ماندنی است

قلمکاریان ادامه داد: این جشنواره ذیل کنگره شهدا برگزار و تولیدات آن در سطح جامعه منتشر می‌شود و تصمیم داریم که برای ترویج آثار از رسانه‌ها کمک بگیریم.

وی در خصوص قالب آثار ارسال شده گفت: کلیپ، گزارش ویدئویی، خطاطی، گرافیک، اینفو و پوستر در بخش آثار هنری ارائه می‌شود و تا ۲۶ اردیبهشت ماه فرصت باقی است و حدود ۲۰۰ اثر تاکنون به دست دبیرخانه رسیده که این میزان افزایش خواهد یافت.

دبیر علمی جشنواره ادامه داد: دل نوشته، خاطره نویسی، داستان، مقالات و … در بخش ادبی خواهد بود و برای نشر آثار برتر در رسانه‌های جمعی اقدام خواهیم کرد. در بخش فناوری نیز نرم افزار و ساخت اپلیکیشن‌ها مد نظر است.

وی با بیان اینکه هر اندیشه و دعوتی در قالب هنر ماندنی است، گفت: باید در قالب محتوا نیز ورود کنیم و مصداق‌های مقاومت توسط رسانه‌ها تبیین شود.

قلمکاریان در خصوص مشارکت دانش‌آموزان در بخش ویژه این جشنواره گفت: دانش‌آموزان مقطع متوسط دو نیز امکان شرکت دارند و توسط آموزش و پرورش نیز آثار این بخش بررسی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در بحث داوری از اساتید دانشگاه و افراد متخصص هر حوزه و مشهور استفاده می‌کنیم و به صورت محرمانه نام آنها فاش نمی‌شود.

گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت در قالب آثار هنری در جشنواره جان فدا

 

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *