اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
با کمک ۳۰۴ تجهیز آزمایشگاهی کیفیت پژوهش‌های علوم شناختی ارتقا یافت

با کمک ۳۰۴ تجهیز آزمایشگاهی کیفیت پژوهش‌های علوم شناختی ارتقا یافت

  • فروردین ۲۰, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به اعتقاد کارشناسان و فعالان صنعت آزمایشگاهی؛ آزمایشگاه‌ها نقشی راهبردی در توسعه پژوهش‌ها بازی می‌کنند و جزو معدود فعالیت‌هایی هستند که برای رونق تحقیق و پژوهش کشور، بسیار کارآمدند. پژوهش‌گران و فعالان حوزه فناوری‌های نوین هم مهم‌ترین مخاطبان این حوزه کاربردی و راهبردی در کشور هستند.

در همین راستا شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری یکی از ماموریت‌های خود را ترغیب مراکز آزمایشگاهی، پژوهشی و دانشگاهی به اشتراک‌گذاری تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی قرار داده است تا با کمک این ادوات بتواند سطح پژوهش‌های علمی و خدمات آزمایشگاهی در کشور را ارتقا دهد.

پلت‌فرم به اشتراک‌گذاری دستگاه‌ها و ارائه خدمات آزمایشگاهی اقدامی است که با هدف حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی این خدمات ایجاد شده است و حوزه‌های فناورانه‌ای، چون علوم شناختی، زیست‌فناوری، دارو، گیاهان دارویی، هوافضا و … را پوشش می‌دهد.

بر همین اساس در حوزه علوم شناختی حدود ۳۰۴ دستگاه و تجهیز آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شده است و ۴۶ مجموعه آزمایشگاهی، پژوهشگاهی و دانشگاهی در این اقدام سهیم هستند.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *