اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
بودجه ویژه تجهیزات آزمایشگاهی به زودی به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود

بودجه ویژه تجهیزات آزمایشگاهی به زودی به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود

  • فروردین ۱۶, ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، دکتر پیمان صالحی، در نشست نوروزی وزیر علوم با کارکنان ستاد و رؤسای دانشگاه‌های استان تهران اظهار داشت: وزیر علوم در دیدار خود با مقام معظم رهبری، تقاضای حمایت مالی برای تقویت بخش پژوهش و آزمایشگاه‌ها را مطرح کرده بود که مورد موافقت معظم له قرار گرفت.

وی افزود: با موافقت مقام معظم رهبری اعتبار ویژه ای برای تقویت بخش تجهیزات آزمایشگاهی از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافت که اعتبار قابل توجه‌ای است.

صالحی تاکید کرد: در سالیان گذشته اعتباری به بخش تجهیزات اختصاص نیافته بود و با اقدام اخیر بخشی از مشکلات حوزه پژوهش در دانشگاه‌ها رفع می‌شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم به سخنرانی اخیر خود در اجلاس وزرای علوم و فناوری بیست و ششمین کنفرانس کمیسیون علم و فناوری آنکتاد، که در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد، اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورهای حاضر در نشست از پیشرفت‌های ایران در علم و فناوری تعجب کرده و آن را تحسین کردند.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ توجه زیادی به هموار کردن مسیر از طریق سرمایه‌گذاری زیاد در حوزه‌های علم، فناوری و نوآوری در ایران صورت گرفت و امروزه ایران در رتبه ۱۵ تولید علم دنیا قرار دارد.

صالحی گفت: به نمایندگی از وزارت علوم در نشست ژنو به برخی پیشرفت‌ها اشاره کردم از جمله اینکه: در دو دهه اخیر دولت ایران سیاست‌ها و برنامه‌های مختلفی را برای حمایت از نوآوری و ایجاد یک محیط فناورانه، طراحی و اجرا کرده است. در حال حاضر بیش از ۷ هزار شرکت دانش بنیان در زمینه فناوری‌های پیشرفته مانند نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، علوم شناختی و فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال هستند. علاوه بر این، ۵۸ پارک علم و فناوری، ۲۴۰ مرکز رشد، ۶۱ صندوق علم و فناوری به علاوه ی ۵۵ شتاب دهنده تخصصی، بخشی از دستاورد بزرگ کشور ما درحوزه ی سیاست‌های علم و فناوری است.علاوه بر این، استارتاپ‌های نوآور متعددی وجود دارند که در این محیط فناورانه، در حال رشد و توسعه هستند.

گفتنی است وزیر علوم در این نشست از تلاش‌های معاونت پژوهشی برای تحقق مرجعیت علمی و افزایش مجلات علمی ایرانی در نمایه‌های مطرح و معتبر دنیا قدردانی کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *