اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

قدبیگی جهادگری که جان خویش را رزمنده‌وار در خط مقدم تحقیقات علمی اهدا کرد

  • خرداد ۱۶, ۱۴۰۱

 وزیر علوم در پیام تسلیت خود به جامعه دانشگاهی کشور تاکید کرد: احسان قدبیگی، دانشی‌مَرد جهادگری‌ست که جان جویای خویش را رزمنده‌وار در خط مقدم تحقیقات علمی اهدا کرد.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری طی پیامی شهادت احسان قدبیگی دانشجوی دانشگاه شریف را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
«بسم الله الرحمن الرحیم

کاروان انقلاب اسلامی به سربلندی از هفت‌خوان عداوت‌ها و شقاوت‌ها گذشته است و کارنامه‌ی کارایی از خود به جای گذاشته است که نابخردان وُ بدخواهان این نظام برگرفته از خون هزاران شهید، همواره به انکار آن هم‌قدم وُ هم‌قسم شده و بوده‌اند. اکنون که به نوشداوری دانش؛ فرزندان برومند این سرزمین که یادگاران مقاومت و ایثارند؛ فاتحانه رجزخوان اقتدار علمی و توان دفاعی گشته‌اند؛ شکست‌خوردگان این نبرد، ذلیلانه در برابر این عزیزان مردم سر تسلیم فرود آورده‌اند. برومندانی که از خاک دانش برخاسته و به استقلال و اقتدار این دیار دیرین اندیشیده‌اند.
“احسان قدبیگی” دانشی‌مَرد جهادگری‌ست که جان جویای خویش را رزمنده‌وار در خط مقدم تحقیقات علمی اهدا کرد. خوشا او که اکنون میهمان خداوندگار علیم است و خوشا دیگر ستارگان درخشان سپهر دانش این سرزمین که نام او را روشن نگاه خواهند داشت…
صمیمانه و با غرور شهادت این جوان یگانه را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده‌ی ارجمند، اصحاب دانش به ویژه همکارانم در دانشگاه صنعتی شریف تسلیت عرض می‌نمایم. از خداوند بزرگ خالصانه می‌خواهم که به حرکت علمی عالمان جهادی این سرزمین برکت عطا فرماید و بر تعدادشان بیفزاید.

محمدعلی زلفی گل
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری»

عصر روز چهارشنبه (۴ خرداد) طی سانحه‌ای که در یکی از واحد‌های تحقیقاتی وزارت دفاع در منطقه پارچین به وقوع پیوست ، احسان قد بیگی به شهادت رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *