اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳
رقابت داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد آغاز شد

رقابت داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد آغاز شد

  • اسفند ۱۱, ۱۴۰۱

عبد الرسول پور عباس، رئیس سازمان سنجش کشور گفت: ما یک تجمیع را در آزمون‌ها دنبال می‌کنیم که امسال برای اولین بار برای آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری این کار انجام شد، این فرآیند سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

رئیس سازمان سنجش بیان کرد:آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در بعدازظهر پنجشنبه ۱۱ اسفند و صبح و بعدازظهر جمعه ۱۲ اسفند سال جاری برگزار می شود.

او گفت: نتایج اولیه آزمون ارشد نیز نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود و کار انتخاب رشته داوطلبان همان خرداد شروع و اواخر خرداد نیز نتایج رشته‌های دارای شرایط خاص و آزمون‌های عملی منتشر می‌شود. آزمون اولیه داوطلبان نیز تیر برگزار خواهد شد.

او افزود: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد حداکثر تا هفته اول شهریور اعلام خواهد شد.

حسن مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سجنش آموزش کشور گفت: آزمون دکتری ۱۴۰۲ صبح پنجشنبه ۱۱ اسفند برگزار خواهد شد و آزمون ارشد بعداز ظهر پنجشنبه و صبح و ظهر جمعه ۱۲ اسفند برگزار می‌شود. تا قبل از سال ۹۵ آزمون ارشد قبل عید برگزار می‌شد. باتوجه به این که دو آزمون سراسری جز موظفی‌های سازمان سنجش شده و علاوه بر آن برگزاری تعداد زیادی از آزمون‌های استخدامی نیز بر عهده سازمان سنجش قرار گرفته، همه این‌ها باعث تراکم مسئولیت‌های سازمان سنجش شده است.

مروتی افزود: مضاف بر این که ما برای دکتری و بعضی از رشته‌های ارشدی که به مصاحبه احتیاج داشتند به مشکلات زیادی برخورد می‌کردیم تا بتوانیم شهریور اسامی نهایی پذیرفته شدگان را به دانشگاه بدهیم. همه این موارد باعث شد دوباره آزمون کارشناسی ارشد به زمان خودش بازگردد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش خاطرنشان کرد: آن‌هایی که برای شرکت در آزمون آمادگی کسب می‌کردند همه در جریان زمان‌بندی جدید بودند، چون از تابستان این مسئله را اعلام کردیم. تعداد شرکت‌کنندگان آزمون ارشد ۴۷۱۵۲۸ نفر است که از این تعداد ممکن است چند نفر هم نسبت به زمان برگزاری معترض باشند، اما اکثریت قریب به اتفاق موافق این قانون هستند.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *