اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

پذیرش بدون آزمون در دانشگاه های دولتی

  • تیر ۲۰, ۱۴۰۱

🔸️سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از استقبال دانشگاه‌های بزرگ از معرفی رشته‌های روزانه برای پذیرش دانشجو در رشته های بدون آزمون خبر داد.

🔸️دکتر مروتی گفت: ظرفیت پذیرش در رشته‌های روزانه بدون آزمون دانشگاه‌ها امسال افزایش یافته است.

🔸️وی افزود: ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۱ از نیمه دوم مرداد ماه و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز خواهد شد.

🔸️دکتر مروتی تصریح کرد: پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱، بازه زمانی حدود ۱۰ روز را برای انتخاب رشته داوطلبان در رشته های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی، در نظر خواهیم گرفت و علاقه مندان می‌توانند در رشته‌های بدون آزمون ثبت نام کنند.

🔸️مروتی با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها حدودا ۸۵ درصد است، اظهار کرد: نتایج پذیرش در رشته های بدون آزمون و همزمان با نتایج کنکور سراسری، در اواخر شهریور ماه اعلام خواهد شد.

🔸️سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: پذیرش در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی صرفا مخصوص مراکز غیردولتی نیست دانشگاه های دولتی هم ظرفیت هایی در این زمینه اعلام کرده اند به طوریکه امسال حتی دانشگاه تهران برای رشته های روزانه نیز یک سری رشته ها را برای پذیرش بدون آزمون معرفی کرده است.

🔸️وی تاکید کرد: ظرفیت پذیرش در رشته های روزانه بدون آزمون دانشگاه ها امسال افزایش یافته است و هر اندازه متقاضی برای این موارد بیشتر باشد، این ظرفیت ها افزایش می یابد. در واقع ما سال های گذشته پذیرش بدون آزمون دوره روزانه در دانشگاه‌های بزرگ را نداشتیم، اما امسال وضعیت متفاوت شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *