اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

اقدامات وزارت علوم برای اجرای قانون جوانی جمعیت / تاخیر در ساخت خوابگاه‌های متاهلی

  • تیر ۱۲, ۱۴۰۱

محمد علی زلفی‌گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص برنامه‌های وزارت علوم و اقدامات آن در حوزه جوانی جمعیت گفت: اولین کاری که در این مورد صورت گرفت تشکیل ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بود که رئیس موسسه جمعیت شناسی وابسته به وزارت علوم به عنوان دبیر این موسسه منصوب شد. خوشبختانه بند‌های قانونی که در قانون جوانی جمعیت و حکم‌هایی که مربوط به وزارت علوم است را احصا کردیم و مشخص شد باید هر بند را کدام واحد و یا صف در ستاد وزارت علوم انجام دهد، یا حتی اگر نیاز به شیوه نامه و مقررات جدیدی است چه کسی آن را تدوین کند.

زلفی گل افزود: برای برخی از احکام بسته‌های فرهنگی پیش‌بینی شده بود که معاونت فرهنگی وزارت علوم در حال جمع‌بندی و نهایی سازی آن است.

وی در خصوص اقدامات وزارت علوم برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی گفت: دانشگاه‌ها موظفند ۱۰ درصد از درآمد اختصاصی و همچنین ۱۰ درصد از تملک دارایی‌هایشان را به این موضوع اختصاص دهند.

وی ادامه داد: رئیس صندوق رفاه دانشجویان در سفر به دانشگاه‌های استان‌های مختلف پیگیر اجرایی شدن این بند از قانون است و تا پایان سال جاری شاهد تاسیس تعداد قابل توجهی از خوابگاه‌های متاهلی خواهیم بود. در بسیاری از استان‌ها مراحل احداث این خوابگاه‌ها آغاز شده و حتی برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه شهر کرد ساخت ۹۲ خوابگاه خود را تکمیل و به پایان رسانده اند.

وی در خصوص اختصاص بودجه دانشگاه‌ها در سال جاری گفت: امیدواریم سازمان برنامه و بودجه تخصیص لازم به خصوص ۱۰ در صد از تملک دارایی‌ها را بدهد تا ما با سرعت بیشتر ساخت خوابگاه‌های دانشجویی را پیگیری کنیم. ظرفیت ساخت خوابگاه برای هر دانشگاه متفاوت است دانشگاه‌های کوچک تقریبا باید حدود ۱۰ درصد از درآمدشان را هزینه ساخت خوابگاه کنند و دانشگاه‌های بزرگ‌تر نیز با توجه به وسعت و تعداد دانشجوهایشان این عدد تغییر می‌کند.

زلفی‌گل در پایان گفت: همچنین یکسری امتیازات را هم برای دانشجویان باردار اعم از مرخصی زایمان در نظر گرفته‌ایم که دانشگاه‌ها باید به آن عمل کنند و پیگیر اجرایی شدن آن باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *