اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

براساس تفاهم نامه صورت می گیرد؛ تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه تهران و دانشگاه توربن ایتالیا

  • دی ۴, ۱۴۰۰

تفاهم‌نامه همکاری‌های دانشگاهی بین دانشکدگان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و دانشگاه تورین ایتالیا امضا شد.

به نقل از دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه همکاری‌های دانشگاهی بین دانشکدگان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و دانشگاه تورین ایتالیا توسط دکتر سیدحسین گلدانساز رئیس این دانشکدگان و استفانو گیونا رئیس دانشگاه تورین امضاء شده است.

ولی‌الله محمدی، معاون بین‌الملل دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، با اعلام این خبر گفت: دانشگاه تورینوی ایتالیا دارای رشته‌های مشترک با دانشگاه تهران در زمینه‌های کشاورزی، جنگل و سایر رشته‌ها با دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی از تبادل استاد برای سخنرانی، تدریس و یا انجام تحقیق؛ تبادل دانشجو برای فعالیت تحقیقاتی؛ تدریس آن‌لاین مشترک؛ راهنمایی مشترک تز دانشجویان ارشد و دکترا؛ تعریف پروژه‌های مشترک؛ برنامه‌های دانشگاهی کوتاه‌مدت مانند سمینارها، وبینارها و کارآموزی ورک‌شاپ و مدارس تابستانی و برنامه‌های آموزشی مشترک مانند اعطای درجه دکترای مشترک به عنوان محورهای تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با دانشگاه تورین ایتالیا نام برد.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: تدریس آنلاین مشترک، یکی از برنامه‌هایی است که بعد از شروع کرونا دنبال شد و استادان خارجی از طریق سیستم‌های آنلاین برای دانشجویان ما تدریس می‌کنند و متقابلاً استادان ما هم برای دانشجویان خارجی.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه در گذشته با برخی دانشگاه‌های اروپا مانند نانت و تولوز فرانسه و والنسیای اسپانیا برنامه آموزشی مشترک اعطای درجه دکترا را اجرا کرده‌ایم، افزود: «درصدد هستیم این برنامه را با دانشگاه تورین هم داشته باشیم».

وی با تاکید بر اینکه این تفاهم‌نامه بسترساز همکاری و محمل قانونی برای همکاری استادان دو دانشگاه است، اظهار امیدواری کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه قرارداد اراسموس را هم امضا کنیم و اعتبار مالی تبادل استاد و دانشجو بر اساس این تفاهم‌نامه تأمین شود.

معاون بین‌الملل دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در پایان گفت: در دو سال اخیر ۱۹ تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های مختلف آسیایی، اروپایی و همسایه و ۱۴ قراداد اراسموس با دانشگاه‌های وابسته به اتحادیه اروپایی برای تبادل استاد و دانشجو امضا شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *