اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳
فریاد آزادی‌خواهی از فرانسه تا کوبا/ حمایت قاطع اتحادیه‌های دانشجویی ایران از دانشجویان آمریکا

فریاد آزادی‌خواهی از فرانسه تا کوبا/ حمایت قاطع اتحادیه‌های دانشجویی ایران از دانشجویان آمریکا

  • اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۳

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین که اکنون وارد سومین هفته اعتراضی خود می‌شود، اگرچه این حرکت در ابتدا از دانشگاه کلمبیا آغاز شد، اما در روز‌های اخیر، نزدیک به دویست مرکز آموزش عالی شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی بوده و نزدیک به ۲۹۰۰ دانشجو توسط پلیس آمریکا دستگیر شده‌اند.

این تظاهرات در روزهای گذشته در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و انگلیس با مشارکت بیشتری از سوی دانشجویان همراه شد و از طرفی دیگر با دخالت پلیس به خشونت و سرکوب کشیده شد.

دامنه این جنبش پس از دوهفته به پهنه ایالات متحده آمریکا و کشور‌های دیگری همچون کانادا، آلمان و استرالیا تسری یافته است. در این موج اعتراضی، علاوه بر مسلمانان، سیاه پوستان و سفیدپوستان آمریکایی نیز حضور دارند تا اعتراض خود را به کمک مالی و نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی و ادامه جنگ علیه مردم مظلوم غزه به سیاستمداران آمریکایی اعلام کنند.

  • تجمع دانشجویان فرانسه در اعتراض به جنگ علیه غزه

این جنبش جهانی یکی از مهم‌ترین جلوه‌های همبستگی دانشجویان آمریکایی با مردم فلسطین است که در قلب ایالت متحده شکل گرفته است.

با توجه به تعمیم خواسته دانشجویان آمریکایی در جهت توقف نسل کشی صهیونیست ها در غزه، افکار دیگر ملت ها و به خصوص روشنفکران و افراد تحصیل کرده دانشگاهی در سراسر جهان برانگیخته شده و حلقه محاصره را علیه صهیونیست ها و حامیان آنها تنگ‌تر خواهد کرد.

حمایت قاطع اتحادیه‌های دانشجویی ایران از دانشجویان آمریکا/ فریاد آزادی‌خواهی از فرانسه تا کوبا
دانشجویان دانشگاه هاوانا در کوبا با برگزاری تجمعی در حمایت از مردم غزه خواستار پایان جنگ علیه فلسطینیان شدند
در ایران هم جامعه دانشگاهی همچنان بر ادامه حمایت از دانشجویان در این جنبش جهانی تاکید دارد.
تشکل‌های عضو اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی پیرامون سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا و اروپا بیانیه‌ای به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی منتشر کردند
متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ما لکم لا تقاتلون فی سبیل الله و المستضعفین؟

در ایامی که بیش از دویست روز از جنگ و نسل‌کشی در غزه می‌گذرد، دانشجویان و اساتید بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی دست به اعتراض و تحصن زده‌اند. اساتید و دانشجویانی از دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک، کلرادو، ییل، ماساچوست، اِموری، هاروارد، براون، میشیگان، مینه‌سوتا، جرج واشینگتن، تگزاس، برکلی، کالیفرنیای جنوبی، سیاتل، پلی‌تکنیک هومبولت در ایالات متحدهٔ آمریکا و همچنین دانشجویان دانشگاه‌های سیدنی استرالیا و دانشگاه سوربون و دانشکدهٔ علوم سیاسی پاریس در فرانسه و همچنین کالج لندن و دانشگاه وارویک در انگلستان به حمایت از فلسطین و در مخالفت با تجاوز، آپارتاید، نسل‌کشی و اشغالگری اسرائیل دست به اعتراض و تحصن زده‌اند.

اعتراض و تحصنی مسالمت‌آمیز که توسط حکّام حامی ماشین کشتار رژیم صهیونیستی تحمل نشده است و صاحبان قدرت، دانشگاه را تبدیل به پادگان کرده‌اند.

پلیس و نیرو‌های حکومتی در این کشور‌ها با هجوم و حملهٔ وحشیانه و استفاده از خشونت بی‌مورد دست به اقداماتی نظیر بازداشت بی‌حد و حساب دانشگاهیان و ضرب و شتم آن‌ها زدند.

  •  تحصن دانشجویان دانشگاه دوبلین برلین در حمایت از مردم فلسطین
اتحادیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به مناسبت جنبش‌های جهانی برای آزادی فلسطین در سراسر دنیا نیز بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

بسم رب الشهداء و الصدیقین
سلام فرشتگان بر سرداران رشید حضرت، ولی عصر ارواحنا و ارواح العالمین له الفداء.

انقلابیون و مجاهدین اندیشمند ایرانی، طی عملیاتی غرورآفرین در سحرگاه ۲۶ فروردین ماه با رمز یا رسول الله (ص) که در آن اخلاق، اقتدار، علم و فنآوری درهم آمیخته شده بود، یک پیروزی تاریخی-حماسی را به امت واحده اسلام هدیه دادند.

هیمنه تاریخی و البته پوشالی اسرائیل غاصب یک شبه فروریخت! پهپاد‌ها و موشک‌های قدیمی ایران سامانه‌های پدافندی چهار قدرت هسته‌ای جهان را به سخره گرفته و دو پایگاه نظامی که به عنوان امن‌ترین پایگاه‌های نظامی در جهان شناخته می‌شدند را با تلفات بسیار بالا به نابودی کشاندند.

پایگاه‌هایی که آشیانه‌های جنگنده‌های ۱۲۰ میلیون دلاری اف ۳۵ و نیز پیشرفته‌ترین تجهیزات جاسوسی جهان در آن جای گرفته بود. اعتراف وزیر امنیت داخلی رژیم آپارتاید صهیونیستی مبنی بر انهدام کامل این دو پایگاه به همراه شمار تلفات بالا، تاییدی بر ادعای مقامات نظامی ایران است.

در این عملیات سهمگین حیدری-خیبری، خامنه‌ای دریادل با سپاه و ارتش مکتبی و ملت مبارز و شهیدپرور ایران مرهم بر دل مظلومان غزه گذاشتند و فرمانده کل قوا در میدان اثبات کرد که یدالله فوق ایدیهم.

یاد پیر عارف جماران، خمینی کبیر (ره)، بخیر که می‌فرمود با یک دست قرآن و با دست دیگر اسلحه را برگیرید و چنان از حیثیت خود دفاع کنید که فرصت اندیشیدن را از دشمن بگیرید!

توکل بر ذات اقدس احدیت و اندیشه قرآنی، گرانیگاه این حرکت توحیدی است. حاشا که تنها صحبت از انتقام خون سرداران شهید سلیمانی، زاهدی، حجازی و دیگر همرزمان آنان باشد؛ بلکه فراز دیگری از دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی بر صحنه تاریخ ثبت گردید و با اقتداری شگفت‌انگیز معادلات جدیدی وارد میدان نبرد جهانی شد.

عملیات وعده صادق نخستین اقدام میدانی برای انهدام اسرائیل غاصب است!

و اکنون رویداد‌های پس از عملیات طوفان الاقصی، که ذات خبیث دشمن وحشی و نژادپرست صهیونیستی را در کشتار وحشیانه کودکان و زنان و مردم مظلوم غزه به جهانیان نشان داده، و همچنین صبر و استقامت و توکل مردم غزه و نیز شجاعت و صلابت و مقاومت مبارزان جبهه مقاومت، و در نهایت عملیات غرورآفرین و بی‌نظیر *وعده صادق* چنان وجدان‌های پاک مردم کشور‌های گوناگون دنیا را بیدار کرده و آن‌ها را در دفاع جانانه از احیای کشور مستقل فلسطین به حرکت درآورده که این امر فرصت چشمگیر و بی‌نظیری را برای تحقق آرمان‌های فلسطینی امامین انقلاب فراهم آورده است. حرکت و جنبش مردم در سراسر جهان با شعار آزادی فلسطین از بحر تا نهر، خود خاطرات ماه‌های پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران را در اذهان تداعی می‌کند و از امروز مسئولیتی سنگین‌تر بر دوش دولت و مجلس انقلابی و همه آزادیخواهان و انقلابیونی که دل در گرو نابودی این غده سرطانی و آزادی فلسطین عزیز بسته‌اند، قرار می‌دهد.

روشن است که انقلابیون برای تداوم این امواج خروشان مردمی در حمایت از آرمان‌های فلسطین باید تا حصول نتیجه نهایی برنامه‌ریزی شایسته‌ای داشته باشند.

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به همراه امت اسلام و ملت غیور ایران برای پیروزی نهایی فلسطین، محور مقاومت و رزمندگان سرافراز ایران دست به دعا برمی‌دارد و مطمئن است که وَ مَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسولَهُ وَ الَّذینَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ.

اخراج از دانشگاه، بازداشت و جریمه‌های مالی و زندان در انتظار اساتید و دانشجویانی است که تنها خواستار پایان دادن به نسل‌کشی در غزه و به رسمیت شناخته شدن حق فلسطینیان بودند.

ما به عنوان جمعی از خانوادهٔ دانشگاهیان ایران خشونت مقامات و نیرو‌های امنیتی کشور‌های غربی بر علیه دانشجویان آزادی‌خواه این کشور‌ها را محکوم کرده و با دانشگاهیانی که برای حمایت از آرمان فلسطین متحمل هزینه شده‌اند اعلام همبستگی می‌کنیم و هرگونه کمکی از دستمان برآید برای برادران و خواهران خودمان انجام خواهیم داد.

رژیم‌های غربی با سرکوب خشن اعتراضات حامیان فلسطین در نهاد دانشگاه استاندارد‌های دوگانهٔ خود در قبال مسئلهٔ حقوق‌بشر و آزادی‌خواهی را نشان دادند و این اقدامات سرکوب‌گرانه را تنها در حمایت از جنایات رژیم آپارتایدی اسرائیل انجام دادند.

اما آن‌ها باید بدانند که دیگر اعزام تک تیرانداز و نیروی ضدّشورش به صحن دانشگاه مانع فریاد حمایت از فلسطین نخواهد شد و صدای حمایت از مردم مظلوم غزه در سرتاسر جهان بلند شده است و حتماً در پایان این کارزار حق بر باطل پیروز است.

به امید ظهور عدالت‌گستر گیتی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *