اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

ثبت نام دومین فراخوان جذب اعضای هیات علمی از ۵ بهمن

  • دی ۲۷, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر, محمد خلج امیرحسینی گفت: دومین فراخوان جذب اعضای هیأت علمی در سال ۱۴۰۲ همزمان با میلاد حضرت علی (ع) ۱۳ رجب (پنج بهمن ماه ۱۴۰۲) آغاز و تا ۱۸ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دراین فراخوان نیز مانند فراخوان اول سال ۱۴۰۲، به مشمولان نظام وظیفه و فاقد کارت پایان خدمت که دانش‌آموخته دکتری هستند این امکان داده شده است که در فراخوان جذب شرکت کرده و با سایر متقاضیان به رقابت بپردازند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم درباره سهمیه‌های جذب در سال جاری گفت: به هر دو فراخوان با هم حدود ۲ هزار و ۳۰۰ سهمیه جذب اختصاص داده شده است.

متقاضیان می‌توانند به سامانه مهر رضوی مرکز جذب اعضای هیئت علمی به آدرس applicant.markazjazb.ir مراجعه و تقاضای خود را به همراه بارگذاری مدارک مربوطه ثبت کنند.

شرایط عمومی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها

الف) اعتقاد به مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی

ب) تدین به یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی

ج) داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

د) عدم محکومیت به محرومیت از استخدام دولتی و سابقه محکومیت کیفری و جزایی

ه) عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روانگردان

و) تأیید صلاحیت‌های علمی و عمومی داوطلبان در هیأت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌ها و هیأت مرکزی جذب وزارت متبوع طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی

گفتنی است، در این مرحله فراخوان، الزامی به ارائه کارت پایان خدمت برای آقایان وجود ندارد و جامعه ایثارگران معاف از شرایط سنی هستند.

در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (به ازا هر فرزند یک سال به حداکثر سن اضافه می‌شود) انجام می‌شود.

به گزارش مهر، روح الله رازینی رئیس مرکز نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم نیز اخیر اعلام کرد: برای این‌که دانشگاه‌ها فرصت داشته و بتوانند فرآیند جذب را سریع‌تر طی کنند درصد بالاتری از سهمیه‌ها ی جذب به فراخوان اول اختصاص داده شده است، یعنی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از سهمیه سال جاری به فراخوان اول و ۳۰ الی ۴۰ درصد باقی‌مانده به فراخوان دوم اختصاص داده شد.

رازینی همچنین یادآورشد: اگر دانشگاه‌ها در فراخوان اول جذب نتوانسته باشند سهمیه‌های خود را استفاده کنند، سهمیه مذکور در فراخوان دوم تکرار می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *