اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

مأموریت اصلی دانشگاه علامه تحول علوم‌انسانی است

  • دی ۲۶, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز  به نقل از خبرنگار مهر، عبدالله معتمدی رییس دانشگاه علامه طباطبایی صبح امروز در اولین همایش بهره وری در علوم و تحقیقات و فناوری که با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه علامه برگزار شد گفت: دانشگاه علامه پیشینه ۶۵ساله دارد و شروع آن از سال ۶۳ بوده است.

وی ادامه داد: نزدیک ۱۴ هزار دانشجو و بیش از ۶۰۰ عضو هیات علمی همچنین ۱۱ دانشکده و ۱۰ پژوهشکده در دانشگاه علامه فعال هستند.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی افزود: ۶۴ شهید توسط دانشگاه علامه به انقلاب تقدیم شده است که می توان از بین آنها به شهید همت اشاره کرد.

وی افزود: نزدیک ۱۰۰ هزار نفر از دانشگاه علامه فارع التحصیل شده و خیلی از وزرای فعلی و قدیم فارغ التحصیل دانشگاه علامه هستند.

معتمدی افزود: حدود ۲۷۰ رشته در دانشگاه علامه فعال است و این دانشگاه جز دانشگاه های برتر است و امسال‌ نیز جز دانشگاه های برتر جهانی در رتبه بندی تایمز قرار گرفت.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ برنامه راهبردی دانشگاه علامه تدوین شد و براساس آن محور اصلی دانشگاه و مأموریت دانشگاه تحول علوم انسانی است.

وی اظهار داشت: یکی از بحث های جدی ما نشان دادن اثر بخشی علوم انسانی است که بخشی از آن با نقش آفرینی علوم انسانی در حل مشکلات جامعه خود را نشان‌می دهد و از طرفی هم فارغ التحصیل دانشگاه باید مطابق تخصصی که دارد نقش آفرین کند.

رییس دانشگاه علامه افزود: در دانشگاه علامه تمام دانشجویان ترم آخر با ایده های کسب و کار آشنا می شوند. بنابراین مراکز اشتعال و کار آفرینی ایجاد کرده ایم و حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه بهره وری نیز در سال ۱۴۰۰ یکی از برنامه های محوری دانشگاه بهره‌وری بود برنامه های دانشگاه جنبه تزیینی ندارد و هر ۶۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه همه در راستای برنامه راهبردی دانشگاه برنامه های خود را اعلام کرده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *