اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

تدوین محتوای درسی دانشگاه علمی کاربردی براساس احراز شغل

  • آذر ۲۹, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر اصغر کشتکار در نشست تعامل و هم اندیشی با روسا و سرپرستان مراکز آموزش علمی کاربردی استان فارس افزود: این دانشگاه نیروهای متخصص برای مراکز تولیدی و مولد اشتغال را تربیت می کند.

وی با بیان اینکه شناسایی نیاز بازار، گام نخست برای تکمیل آمایش آموزش مهارتی در هر استان است، افزود: هر آموزشی نباید وارد این دانشگاه شود بلکه آموزش‌هایی که براساس آمایش انجام شده و منجر به اشتغال می‌شوند، اجازه ارائه در دانشگاه جامع علمی کاربردی را دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی متولی آموزش مهارت های تخصصی در سطوح آموزش عالی است که به صورت دوره های کوتاه مدت و بلند مدت اجرا می شود و بر همین مبنا محتوای درسی براساس احراز شغل، تدوین می شود.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: برخی رشته‌ها در این دانشگاه بر اساس نیازسنجی استان فقط برای یک بار ایجاد می‌شود، اما برخی از رشته‌ها متناسب با نیاز استان تا چندین دوره جذب دانشجو دارد.

وی با تاکید بر امر مهم صلاحیت حرفه‌ای عنوان کرد: صلاحیت حرفه‌ای یعنی فرد توانایی و قابلیت انجام یک فعالیت در حوزه شغلی خود را دارا باشد، موضوعی است که این دانشگاه به آن می‌پردازد.

وی در بخشی از سخنان خود درخصوص شرایط دوره‌های کوتاه مدت و تک پودمان عنوان کرد: این دوره ها باید آنچنان کیفیتی داشته باشند که خود دانشجو یا متقاضی برای حضور در آن رغبت داشته باشند.

کشت کار در ادامه با تأکید به اینکه مراکز برنامه های کوتاه مدت مصوب خود را بر مبنای سیاست های کلی دانشگاه اجرا کنند، گفت: باید به سراغ رشته‌ها و دوره‌های تکنولوژی و با سود بالا برویم، یعنی به طور مثال حجم و وزن کم و قیمت بالا؛ مثلا تعمیر یک وسیله مرتبط با امور پزشکی که نیاز به دانش و هزینه بالایی دارد در دوره‌های ما آموزش داده شود.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: پویایی و انعطاف پذیری دانشگاه جامع علمی کاربردی در تدوین، تصویب و اجرای دوره‌های تخصصی براساس نیاز شغلی بازار، موجب توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *